در دوران بارداری؛

چاقی مادر خطر ابتلای کودک به اوتیسم را افزایش می‌دهد

۱۳۹۰/۰۲/۲۹ - ۱۱:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۹۲۴۹
چاقی مادر خطر ابتلای کودک به اوتیسم را افزایش می‌دهد
بیماری‌هایی نظیر بروز تب، ابتلا به دیابت، فشار خون بالا و چاقی بیش از حد مادر در دوران بارداری، خطر ابتلا کودک به اوتیسم را افزایش می‌دهد.

به گزارش سرویس دانش و فناوری برنا، تاکنون علت اصلی بروز بیماری اوتیسم در کوکان شناخته شده نیست، اما خطر ابتلای کودک به این بیماری با وجود برخی عوامل در مادر حین دوران بارداری تشدید می‌شود.

بر اساس گزارش هلث دی نیوز، نتایج تحقیقات دیوید امارال(David Amaral)، رئیس انجمن تحقیقات بین المللی اوتیسم نشان می‌دهد خطر بروز بیماری اوتیسم در کودکان مادرانی که در دوران بارداری خود دچار تب می شوند تا 2 برابر بیشتر است و در صورت ابتلای مادر به تب در سه ماهه دوم بارداری، این خطر بیشتر نیز خواهد شد.

به گفته پژوهشگران تب عموما واکنش سیستم دفاعی بدن در برابر ویروس است و همین واکنش‌های بدن مادر در مبارزه با بیماری‌های ویروسی در دوران بارداری، از عوامل تاثیرگذار در رشد مغز جنین محسوب می‌شود که می‌تواند بعدها موجب بروز اوتیسم در کودک شود.

بیماری اوتیسم نوعی اختلال عصبی است که از نشانه‌های آن می‌توان به مشکلات در تکلم، ناتوانی در برقراری ارتباط، برخوردهای نامناسب اجتماعی و تکرار شاخصه‌های رفتاری اشاره کرد. همچنین غش (و حتی بروز بیماری صرع)، اضطراب و مشکلات دستگاه گوارشی در بیماران مبتلا به اوتیسم متداول است.

به گفته امارال، بروز بیماری اوتیسم همچنین در کودکانی که مادران‌شان نشانه‌های اولیه بیماری را داشتند، 60 درصد بیشتر از کودکان طبیعی است. بروز اختلالات در فنون گفتاری در کودکان با مادران دیابتی نیز بیش از دیگر کودکان دیده می‌شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز