در گفت و گو با برنا عنوان شد

راه‌اندازی رشته‌های علوم انسانی منوط به بازنگری است

۱۳۹۰/۰۳/۱۶ - ۱۳:۲۷:۰۰
کد خبر: ۵۴۳۶۳
راه‌اندازی رشته‌های علوم انسانی منوط به بازنگری است
مدیركل دفتر گسترش آموزش عالی كشور گفت: در حال حاضر راه‌اندازی و ایجاد رشته‌های علوم انسانی منوط به بازنگری علوم مذکور است.

ابوالفضل حسنی مدیركل دفتر گسترش آموزش عالی كشور در گفت‌و‌گو با خبرنگار سرویس دانش و فناوری برنا درباره برنامه وزارت علوم درخصوص محدود کردن رشته‌های علوم انسانی گفت: با توجه به قدیمی بودن سرفصل‌ها و متون درسی علوم انسانی و تاکید رهبر فرزانه انقلاب، مطالب تمام رشته‌ها به ویژه علوم انسانی باید باید به روز با‌شد.

وی با بیان اینکه دانشجو باید با متون درسی جدید آشنا شود، تصریح کرد: بر همین اساس بر آن شدیم با توجه به فرمایشات رهبر فرزانه انقلاب و ابلاغیه شورایعای انقلاب فرهنگی، نرخ توسعه رشته‌های علوم انسانی که نیاز به بازنگری دارد را مقداری کند‌تر کنیم.

مدیركل دفتر گسترش آموزش عالی كشور افزود: برهمین اساس راه اندازی و ایجاد رشته های علوم انسانی منوط به بازنگری شده و فقط با تمدید رشته‌های علوم انسانی موافقت شد.

وی ادامه داد: در حال حاضر با هماهنگی و حمایتی که از طرف شورایعالی انقلاب فرهنگی درباره دروس علوم انسانی صورت می‌گیرد، زمینه ایجاد بسیاری از دروس علوم انسانی فراهم شده است ولی نکته قابل بحث، رشته‌های مدیرتی علوم انسانی است که تکمیل آن 6 الی 9 ماه زمان می‌برد.

حسنی با بیان اینکه تعداد درخواست‌‌ها برای ایجاد رشته‎های میان رشته‌ای زیاد است، تصریح کرد: دفتر گسترش نسبت به ایجاد این میان رشته‌ها و سرفصل‌ها اقدام جدی دارد.


نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز