در گفت و گو بابرنا عنوان شد؛

دانشگاه‌های‌ غیر انتفاعی بودجه فرهنگی ندارند

۱۳۹۰/۰۳/۲۷ - ۲۰:۱۵:۲۹
کد خبر: ۵۷۳۹۷
دانشگاه‌های‌ غیر انتفاعی بودجه فرهنگی ندارند
رییس دانشگاه غیر انتفاعی شیخ بهایی گفت: دانشگاه‌های غیر انتفاعی بودجه ‌فرهنگی برای برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی ندارند.

جعفر زعفرانی رییس دانشگاه غیر انتفاعی شیخ بهایی در گفت‌و‌گو با خبرنگار سرویس دانش و فناوری برنا، درباره کرسی‌های آزاد اندیشی و فعالیت این دانشگاه در این زمینه گفت: کمیته‌ای در دانشگاه، تحت نظر معاونت فرهنگی ایجاد شده که مدیر فرهنگی و 2 استاد گروه معارف دانشگاه، عضو این کمیته هستند و تاکنون هشت کرسی آزاد اندیشی در قالب سخنرانی با موضوعات مختلف برگزار شده است.

وی افزود: در ابتدا چون دانشجویان آگاهی در این زمینه نداشتند استقبالی از این کرسی‌ها صورت نمی‌گرفت اما به تدریج که دیدگاه‌های مختلف مطرح شد و از دانشجویان درخواست کردیم که در این کرسی‌ها شرکت کرده و آزادانه سوالات خود را مطرح کنند، استقبال دانشجویان افزایش یافت و به آن علاقمند شدند.

رییس دانشگاه شیخ بهایی با بیان اینکه دانشگاه باید محل تضارب اندیشه‌ها باشد، تصریح کرد: چالشی که در این زمینه وجود دارد این است که دانشجویان هنوز به این باور نرسیده‌اند که می‌توانند در این کرسی‌ها سوال خود را مطرح کرده و جواب دریافت کنند.

وی یکی از مشکلات دانشگاه‌های غیرانتفاعی در برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی را نداشتن بودجه فرهنگی عنوان کرد و افزود: ما چون دانشگاه غیر انتفاعی هستیم، بودجه فرهنگی نداریم و از بودجه دانشگاه برای این کار استفاده ‌می‌کنیم.

زعفرانی یادآور شد: البته وزارت علوم قبول کرده که امسال بودجه فرهنگی به دانشگاه غیر انتفاعی اختصاص دهد.

وی تصریح کرد: در مجموع باید گفت کرسی‌های آزاد اندیشی ایده جالبی است که باید از آن حمایت شود و معاونت فرهنگی وزارت علوم هم باید یک برنامه‌ریزی جامع‌تری درباره کرسی‌های آزاد اندیشی به دانشگاه‌ها ارایه کند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز