هواپیمای دوگانه‌سوز بوئینگ رکورد هوایی را می‌شکند

۱۳۹۰/۰۳/۲۷ - ۱۸:۳۶:۵۳
کد خبر: ۵۷۵۷۶
هواپیمای دوگانه‌سوز بوئینگ رکورد هوایی را می‌شکند
شرکت بوئینگ هفته آینده اولین هواپیمای تجاری جهان را که از سوخت زیستی استفاده می‌کند در نمایشگاه هوایی پاریس نمایش می‌دهد.

به گزارش سرویس دانش و فناوری برنا، هواپیمای بوئینگ 8-747 قرار است بعد از نمایش در نمایشگاه هوایی پاریس به عنوان اولین هواپیمای دوگانه سوز، پرواز تجاری خود را آغاز ‌کند.

این هواپیمای جامبوجت با طول 76 متر، قرار است با پرواز از سیاتل آمریکا به مقصد پاریس به عنوان اولین هواپیمایی که از دو نوع سوخت استفاده می‌کند، با گذشتن از فراز اقیانوس اطلس، رکورد جدیدی میان هواپیماهای مسافربری به جا گذارد.

طراحان بوئینگ جدید می‌گویند؛ هر چهار موتور این هواپیما 15 درصد سوخت زیستی با نام کاملینا و 85 درصد از سوخت معمول موتورهای جت کار می‌کنند.
کاملینا نوعی گیاه است که پیش از دامپروران برای خوراک دام، کشت می‌دادند اما اکنون از این گیاه کاربرد گسترده‌ای در تولید سوخت زیستی در صنایع هوایی به وجود آمده است.

به گفته مقامات بوئینگ، برای استفاده از سوخت زیستی نیازی به تغییرات عمده در موتور هواپیماها نیست همچنین با انجام آزمایش‌های مختلف طراحان به این نتیجه رسیده‌اند که عملکرد موتورها هنگامی که از سوخت‌های زیستی به همراه سوخت جت استفاده می‍‌‌‌‌‌شود، بهتر از زمانی است که تنها از سوخت معمولی موتورهای جت استفاده می‌شود.

شرکت بوئینگ اعلام کرده هدف عمده این شرکت از استفاده سوخت‌های زیستی، کاهش اثرات زیان بار صنایع هوایی روی محیط زیست بوده است.







پژوهشگران در حال ساخت سوخت زیستی از گیاه کاملینا



سوخت زیستی کاملینا با سوخت متداول موتورهای جت ترکیب و بارگیری می‌شود







نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز