رژیم پروتئینی به کاهش وزن کمک می‌کند

۱۳۹۰/۰۴/۲۲ - ۱۲:۲۳:۳۸
کد خبر: ۶۲۸۱۳
رژیم پروتئینی به کاهش وزن کمک می‌کند
تحقیقات نشان داده است، رژیم پروتئینی گرسنگی را در افراد چاق کاهش می‌دهد و سبب افزایش سیری آن‌ها طی دوره کاهش وزن می‌شود.
به گزارش سرویس دانش و فناوری برنا، رژیم غذایی بر مبنای مصرف پروتئین بالا، گرسنگی در افراد چاق را کاهش می‎دهد.

به گزارش بیو اِسکلار، تحقیقات دانشمندان دانشگاه میسوری آمریکا نشان داده است، رژیم پروتئینی، گرسنگی را در افراد کاهش می‎دهد و سبب افزایش سیری در افراد چاق، طی دوره کاهش وزن آن‌ها می‌شود.

افرادی که در رژیم‌هایی با کالری 18 تا 35 درصد، پروتئین جذب می‌کنند، شاهد کاهش گرسنگی و افزایش حس سیری طی روز و ساعات عصر هستند.

به گفته محققان،  چند وعده خوردن در روز (6 وعده)، تاثیری بر احساس سیری در رژیمی که متمرکز بر خوردن پروتئین در حد معمولی است ندارد.

با این حال کسانی که رژیم پروتئینی بالایی دارند با خوردن سه وعده غذایی در روز، احساس سیری بیشتری در ساعات عصر و یا تا اواخر شب نسبت به کسانی که 6 وعده غذا می‌خوردند دارند.

محققان معتقدند، رژیم‌های پروتئیی بالا از جمله صرف تخم مرغ در صبحانه کمک به کاهش مصرف کالری می‌کند.

همچنین مطالعات محققان بیانگر آن است که افراد چاق تحت رژیم، اگر برای صبحانه، تخم مرغ مصرف کنند 65 درصد بیشتر از کسانی که صبحانه‎ای با نان شیرینی با حجم و کالری برابر با تخم مرغ استفاده می‌کنند لاغر می‎شوند و احساس نشاط بیشتری دارند.

بر اساس این گزارش، پروتئین‎ها در حفظ ماهیچه‎ها و جلوگیری از بیماری تحلیل ماهیچه‌ها با افزایش سن (sarcopenia) کمک می کند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز