با تصمیم شورایعالی انقلاب فرهنگی

ظرفیت پذیرش دانشجوی دكتری به ۱۰ هزار نفر افزایش یافت

۱۳۹۰/۰۴/۲۲ - ۱۲:۵۱:۲۰
کد خبر: ۶۲۹۰۵
ظرفیت پذیرش دانشجوی دكتری به ۱۰ هزار نفر افزایش یافت
شورایعالی انقلاب فرهنگی با بررسی امكانات دانشگاه‌ها و اقبال داوطلبان مقرر كرد، تعداد ورودی‌های امسال دوره دكتری از 5600 نفر به 10 هزار نفر افزایش یابد.

به گزاش سرویس دانش و فناوری برنا، جلسه 692 شورای عالی انقلاب فرهنگی شب گذشته به ریاست دکتر محمود احمدی‌نژاد رییس‌جمهور و رییس شورایعالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.

محمدرضا مخبردزفولی دبیر شورایعالی انقلاب فرهنگی از تصمیم شورا درخصوص افزایش ظرفیت پذیرش دانشجوی دكتری در سال جاری خبر داد.

دبیر شورایعالی انقلاب فرهنگی با اشاره به گزارش وزیر علوم پیرامون آزمون نیمه‌متمركز دكتری در این جلسه گفت: حركت رو به جلویی در آموزش عالی كشور اتفاق افتاده است كه باید آن را تقویت كرد.

وی افزود: در آزمون نیمه‌متمركز دكترای امسال نزدیك به 130 هزار داوطلب داشتیم كه نشانگر درخواست بالا برای حضور در دوره‌های دكتری است.

دبیر شورایعالی انقلاب فرهنگی گفت: در این جلسه مباحث بسیاری برای ایجاد فرصت‌های برابر و استفاده از استعدادهای كشور مطرح شد تا این افراد امكان حضور در دانشگاه‌ها برای دوره‌های دكتری را پیدا كنند.

وی با اشاره به اقدام وزارت علوم در برگزاری آزمون متمركز تصریح كرد: این برنامه‌ریزی وزارت علوم، جذب دوره دكتری را از حالت‌های پراكنده به یك آزمون متمركز تبدیل كرد.

مخبر دزفولی اظهار داشت: در آزمون امسال قرار بود 5600 نفر از میان 130 هزار نفر به دانشگاه برای دوره دكتری وارد شوند كه در جلسه شورایعالی انقلاب فرهنگی با بررسی امكانات دانشگاه‌ها و اقبال داوطلبان، مقرر شد تعداد ورودی‌های امسال به 10 هزار نفر افزایش پیدا كند.

وی افزود: همچنین مقرر شد تعداد 14 هزار نفری كه برای مصاحبه دعوت شده بودند به 20 هزار نفر افزایش پیدا كند.

دبیر شورایعالی انقلاب فرهنگی در ادامه با اشاره به الزامات مورد نیاز برای این اقدام تصریح كرد: قرار شد وزیر علوم پیشنهادات خود را در این زمینه به رییس‌جمهور اعلام كند و دكتر احمدی‌نژاد نیز قول مساعد برای حمایت دولت از این اقدام را داد.

عضو پیوسته فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران با اعلام استمرار این آزمون در سال‌های آینده، گفت: براساس تصمیم شورایعالی انقلاب فرهنگی وزارت علوم باید تدابیر لازم برای برگزاری آزمون دكتری در سال‌های بعد را طراحی كند و كاستی‌ها و نواقصی كه در كنكور امسال وجود داشت را برطرف كند.

مخبر دزفولی در ادامه از تأیید انتخاب 2 نفر از رؤسای دانشگاه‌های كشور خبر داد.

دبیر شورایعالی انقلاب فرهنگی با اعلام این خبر گفت: در این جلسه زهرا حجازی‌زاده برای ریاست دانشگاه تربیت معلم و حسن مروتی برای ریاست دانشگاه شهید چمران اهواز از شورایعالی انقلاب فرهنگی رأی اعتماد گرفتند.

مخبر دزفولی در انتها با اشاره به بخش‌های دیگر سند تحول نظام آموزشی گفت: امیدواریم با سرعتی كه شورایعالی انقلاب فرهنگی در تصویب این سند پیش‌رو گرفته به ‌زودی سند تحول نظام آموزشی كشور در اختیار مجموعه آموزش و پرورش قرار گیرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز