عضو شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت:

۹ دی بی‌سابقه‌ترین حضور مردم در تاریخ بعد از انقلاب بود

۱۳۸۹/۱۰/۰۷ - ۱۱:۱۰:۰۰
کد خبر: ۶۳۸
۹ دی بی‌سابقه‌ترین حضور مردم در تاریخ بعد از انقلاب بود
انسانی، درباره حماسه 9دی گفت: این حماسه به قدری گسترده بود که شاید بی‌نظیرترین حضور مردم در تاریخ بعد از انقلاب باشد و شاید یکی از اصلی‌ترین ارکان این حضور بی‌نظیر، جوانان و دانشجویان بودند.
عباس انسانی، عضو شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس دانشگاه برنا، درباره حماسه 9دی گفت: دانشجویان و جوانان انقلابی، ندای أین عمار رهبر فرزانه انقلاب را با حضور آگاهانه و پررنگ جبران کردند و ندای رهبری را لبیک گفتند.

این فعال دانشجویی
دفتر تحکیم وحدت با اشاره به فرازهایی از رهبر فرزانه انقلاب، حضور گسترده و آگاهانه مردم را حماسه نامید و افزود: این حماسه به قدری گسترده بود که شاید بی‌نظیرترین حضور مردم در تاریخ بعد از انقلاب باشد و شاید یکی از اصلی‌ترین ارکان این حضور بی‌نظیر، جوانان و دانشجویان بودند و با توجه به وقایع قبل از انتخابات دهم و رخدادهایی که پیش‌آمد، احساس وظیفه و دین نسبت به آرمان‌های انقلاب، حضرت امام، رهبر فرزانه انقلاب و خون شهدا داشتند، حضور حماسی و بی‌نظیری را رقم بزنند.

انسانی ندای أین عمار رهبر فرزانه انقلاب را منشا بصیرت‌بخشی و آگاهی‌دهی به فضای دانشجویی و عمومی جامعه خواند و 9دی را نتیجه فعالیت و حضور آگاهانه و پررنگ دانشجویان و جوانان انقلابی در صحنه دانست که خالق بی‌نظیرترین ازدحام در کل تجمع تاریخ انقلاب اسلامی شده است.

وی درباره سکوت برخی از خواص در جریانات انتخاباتی سال 88 تصریح کرد: برخی از خواص به دلیل موقعیت و تعلقات دنیوی‌ای که دارند از قافله عقب افتادند و برای اینکه بتوانند موضع به حقی را اعلام کنند باید ابتدا بر تعلقات دنیویشان غلبه کنند. بسیاری از آن‌ها که در طول جریانات پس از انتخابات سکوت کردند و متاسفانه شاهد بودیم که رهبر فرزانه انقلاب به تنهایی در راس همه امور، یکه و تنها برای دفاع از اسلام و انقلاب ایستادند.

انسانی با دسته‎بندی خواص به چند دسته، عده‌ محدودی از آنان را دارای قوه شاخصه غلط دانست و اکثریت خواص را غرق در تعلقات دنیوی و فاقد شجاعت خواند که 9 دی، سکوتشان را شکست و یخ وجودشان را آب کرد.

عضو شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت با اشاره به هدایت اکثریت خواص توسط مردم، علت پیشرو بودن جوانان را عدم پایبندی به تعلقات و رهروی راه اصیل امام و رهبری فرزانه دانست و خاطرنشان کرد: به طور قطع اگر انسان با روح تقوا به دنبال کشف حقیقت باشد و سعی کند که اولاً نسبت به مسایل موجود روشن شود و ثانیاً بعد از این که حقیقت را فهمید روشنگری کند، مسیر درستی را انتخاب کرده است.

وی با اشاره به معنای بصیرت به عنوان فهم عمیق، آن‌را عامل جریان‌شناسی درست و موجب شناخت مسایل پشت پرده خواند و نتیجه بصیرت را منوط به همراهی با تقوا دانست و درباره جوانان گفت: جوانان و دانشجویان، فارغ از سلایق و علایق شخصی باید فهم عمیقی نسبت به مسایل پشت پرده داشته و به دنبال کشف حقیقت باشند، مخصوصاً نسبت به مسایل جاری با توجه به اینکه ما جریانات بزرگتری را هم پیش رو داریم و این پیش‌آمدها شاید قالب‌های دینی‌تر هم بیابند.

انسانی در پایان، توجه به اولویت‌ها را از عوامل موثر برای کشف حقیقت دانست و صداقت‌بخشی، آزادی‌بخشی و ولایت را از مهمترین بخش‌های حقیقت دانست و گفت: یکی از شاه‌کلیدهایی که از گمراهی انسان در این مسیر جلوگیری می‌کند، این است که اولویت‌ها را در مسیر کشف حقیقت در نظر بگیرد و به آن‌ها اهمیت دهد.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز