رییس دانشگاه علم و صنعت:

باید به سمت دانشگاه نوآور، خلاق و کارآفرین حرکت کرد

۱۳۸۹/۱۰/۰۷ - ۱۷:۲۵:۰۰
کد خبر: ۶۸۵
باید به سمت دانشگاه نوآور، خلاق و کارآفرین حرکت کرد
بل‌عاملی، در سومین مراسم روز هفته پژوهش که در دانشگاه علم و صنعت برگزار شد گفت: یکی از محورهای سند راهبردی دانشگاه، حرکت به سمت دانشگاه نوآور، خلاق و کارآفرین است.
به گزارش خبرنگار سرویس دانشگاه برنا، محمد سعید جبل‌عاملی رییس دانشگاه علم و صنعت امروز در سومین مراسم روز هفته پژوهش، از جایگاه بالای دانشگاه علم و صنعت در رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهان اسلام و ایران خبر داد و گفت: نتیجه ارزیابی دانشگاه‌ها که به صورت غیر رسمی منتشر شده است نشانگر جایگاه ممتاز دانشگاه علم و صنعت در بین دانشگاه‌های جهان اسلام و رتبه اول یا دوم کشوری است.

وی با اشاره به سند راهبردی دانشگاه علم و صنعت که در سال 85 و 86 تنظیم شده بود، رسیدن به این جایگاه را از مواردی خواند که در این سند گنجانده شده بود، همچنین درباره مقوله پژوهش در تنظیم جدید سند راهبردی دانشگاه افزود: زمینه‌های بسیاری وجود دارد که می‌توان کار کرد و پژوهش انجام داد، یکی از محورهای سند راهبردی دانشگاه، حرکت به سمت دانشگاه نوآور، خلاق و کارآفرین است.

جبل‌عاملی، تاسیس دانشکده‌های جدید، مخصوصاً دانشکده‌های بین رشته‌ای در حوزه‌های انرژی و محیط زیست را در راستای این محور دانست و از این 2 حوزه به عنوان حوزه‌های چالشی نام برد که در تعامل با دیگر دانشکده‌ها قرار خواهند گرفت.

رییس دانشگاه علم و صنعت دومین محور در سند راهبردی را اینگونه عنوان کرد: تعریف جایگاه دانشگاه در حوزه بین‌المللی که با جذب استاد همراه است بر رتبه‌بندی و رشد علمی و فرهنگی دانشگاه تاثیر مهمی دارد.

وی با یادآوری اینکه دانشگاه‌های جهان اسلام از 5 سال پیش در حال تکاپو هستند، راهبرهای ویژه در حوزه پژوهش و فن‌آوری و تولید ثروت از تولید علم را از محورهای سند راهبردی دانشگاه خواند و درباره شرکت‌های دانش‌بنیان اظهار داشت: تاسیس شرکت‌های دانش‌بنیان یک فرصت است که برای استفاده از آن استادان باید پیش‌گام باشند.

جبل‌عاملی تاسیس و مدیریت پژوهشگاه‌های دانشگاهی را فرصت دیگری دانست که پس از توصیه رهبر فرزانه انقلاب، قوانین آن در حال طراحی و ابلاغ است.
 
وی ادامه داد: تمام پژوهشکده‌های دستگاه‌های اجرایی منفک و امکانات و اختیارات آن در اختیار دانشگاه قرار می‌گیرد.

رییس دانشگاه علم و صنعت، درباره تحولات آموزشی گفت: برنامه‌هایی از جمله تنوع در پذیرش دانشجویان، پذیرش دانشجویان دکتری از مقطع کارشناسی، پذیرش دانشجویان دکتری پژوهش محور و پذیرش دانشجویان دکتری، براساس آیین‌نامه از میان دانشجویان فعال، قطعاً در دست اقدام قرار خواهد گرفت.

جبل‌عاملی در خاتمه با تاکید بر گذشتن از آموزش سنتی به سمت آموزش یادگیری محور، تغییر ساختار اداری دانشگاه را الزامی خواند.
نظر شما