دانشمندان به تازگی ادعا کردند

پر کردن دندان بدون مته!

۱۳۹۰/۰۶/۰۳ - ۱۸:۳۸:۰۸
کد خبر: ۷۲۷۶۲
پر کردن دندان بدون مته!
دانشمندان موفق به طراحی ماده جادویی در علم دندانپزشکی شده‌اند که باعث توانمندی دندانپزشکان برای پر کردن همیشگی دندان می‌شود.

به گزارش سرویس دانش و فناوری برنا، این روش درمانی جدید باعث توانمندی دندانپزشکان برای پر کردن همیشگی دندان می‌شود.

تخریب دندان زمانی شروع می‌شود که اسید تولید شده توسط باکتری‌های موجود در پلاک‌های حل نشدنی مواد معدنی دندان، سبب شکل گیری سوراخ‌های میکروسکوپی می‌شود که در نهایت آسیب دیدگی دندان به مته و پر کردن نیاز پیدا می‌کند تا از درد دندان و یا حتی کشیدن دندان جلوگیری کند!

بنا بر این گزارش، ترس از مته دندانپزشکی به طور معمول عاملی در مراجعه دیر هنگام افراد به دندانپزشکی است. این تمایل به چک نکردن و بی‌اعتنایی به درد، باعث بدتر شدن وضعیت دندان و تجزیه دندان‌های دیگر می‌شود.

بر اساس گزارش ساینس دیلی، محققان به دنبال درمان اولین نشانه‎های تجزیه دندان هستند. راه حل ارایه شده استفاده از فناوری پپتیدی است که بر پایه چگونگی شکل گیری دندان‎ها در مکان اولیه و تحریک از نوساخته شدن دندان آسیب دیده است.

ماده جادویی که طراحی شده است (4-11p) نام دارد و با نفوذ به سوراخ‌های میکروسکوپی و تحت حمله اسید، خود به خود به صورت ژل در می‎آید، این ژل تولید داربستی می‎کند که کلسیم را جذب کرده و شروع به نوسازی مواد معدنی دندان می‌کند که یک روند طبیعی و کاملاً بدون درد است.

یکی از دلایل اصلی که افراد به طور منظم سراغ دندان پزشک نمی‌روند «ترس» است. اگر ما بتوانیم درمانی بدون استرس ایجاد کنیم در واقع توانسته‎ایم ارتباط بین درمان دندانی و درد را درک کنیم. در عین حال ما نیاز به تکرار این درمان در افراد بیشتری داریم تا هیچ شک و شبهه‌ای در مورد این تحقیق باقی نماند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز