سلول های بنیادین به کمک حیوان تصادف کرده آمد

گرگ برزیلی شفا یافت

۱۳۸۹/۱۰/۲۶ - ۱۴:۱۵:۰۰
کد خبر: ۸۰۴۹
گرگ برزیلی شفا یافت
دانشمندان برزیلی توانستند با استفاده از کاشت سلول های بنیادین استخوان های شکسته گرگی را درمان کنند. این روش درمانی می تواند در درمان بسیاری از بیماری های انسانی نیز مفید واقع شود.

به گزارش سرویس دانش و فناوری برنا، استخوان های یک گرگ برزیلی که پس از تصادف با کامیون شکسته شده بود، برای اولین بار با استفاده از سلول های بنیادین درمان شد.

دامپزشک رافائل بونوریو سلول های بنیادینی را در محل استخوان های شکسته شده گرگ کاشت و در عرض چند ساعت گرگ توانست روی پاهای خود بایستد.

چند روز بعد این گرگ ماده حتی نیاز به داروی مسکن نداشت و 8 روز بعد از عمل، حصار محل نگهداری را درید و فرار کرد. دامپزشکان او را در دو مایلی بیمارستان پیدا کردند و برای معالجات بیشتر به بیمارستان بازگرداندند. پس از سه هفته پای شکسته اش بطور کامل بهبود یافت و 4 ماه بعد گرگ را به حیات وحش باز فرستادند.

تاکنون حیوانات زیادی با استفاده از روش کاشت سلول بنیادین، درمان شده اند. این در حالی است که درمان بر روی انسان ها به تازگی در یکی از کلینیک ها مورد آزمایش قرار گرفته است. درمان های آزمایشی نشان می دهد که سلول های بنیادین می توانند قدرت بینایی چشم هایی که در اثر سوختگی آسیب دیده اند را بازگردانند، همچنین باعث رشد مجدد دندان شده و در مواردی نادر، بیماری ایدز را نیز درمان کند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز