راهی آسان برای دزدی!

چراغ های راهنما در آفریقا تلفن همراه دزدان می شوند

۱۳۸۹/۱۰/۲۷ - ۱۳:۲۹:۰۰
کد خبر: ۸۴۴۸
چراغ های راهنما در آفریقا تلفن همراه دزدان می شوند
برخی از سارقان در آفریقای جنوبی به این نتیجه رسیدند که همواره راه ساده تر و بی دردسری برای سرقت وجود دارد: چراغ راهنما!

به گزارش سرویس دانش و فناوری برنا، بعضی از چراغ های راهنمای ژوهانسبورگ در آفریقای جنوبی مجهز به سیم کارت و سیستم جی. پی. آر. اس. (GPRS) هستند و از این طریق گزارش کارکرد نامناسب چراغ ها را به مسئولان ارائه می دهند. این سیم کارت ها در گوشی های معمولی نیز قابل استفاده است و می توان تماس های رایگان، نامحدود و بی نام برقرار کرد.

اداره جاده های جوهانی برگ(JRA) این سامانه را برای کنترل ترافیک بدون نیاز به حضور مداوم نیروی انسانی طراحی کرده است. اما پس از سرقت سیم کارت ها، ترافیک سنگین و تصادفات بسیاری در سطح شهر ایجاد شده است. طبق آمار JRA، حدود 1.25 میلیارد دلار صرف هزینه خسارت های وارده بر اثر تصادفات رانندگی شد.

اما جالب تر اینکه سارقان به همه چراغ های راهنمایی خسارت وارد نکرده اند و فقط چراغ هایی( حدود دو سوم از کل چراغ ها) که سیم کارت درونشان وجود داشت را خراب کرده اند. به همین دلیل مقامات JRA فکر می کنند که یکی از مسئولین این اداره با سارقین همکاری می کند. سخنگوی این سازمان می گوید که آنها می دانستند که کدام چراغ را باز کنند و در واقع آنها اطلاعات کافی داشتند. هزینه تعمیر این چراغ ها هم بالغ بر 3 هزار دلار شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز