در تفاهم‌نامه دانشگاه و معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت لحاظ شد

افزایش ۵۰ درصدی بودجه معاونت‌های پژوهشی دانشگاه‌ها

۱۳۸۹/۱۰/۲۷ - ۱۷:۳۰:۰۰
کد خبر: ۸۶۴۴
افزایش ۵۰ درصدی بودجه معاونت‌های پژوهشی دانشگاه‌ها
یكی از نكات كلیدی مهم كه در تفاهم‌نامه میان دانشگاه و معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت منظور شده، افزایش دریافت بودجه به میزان 50 درصد در سال است.

به گزارش سرویس دانشگاه برنا به نقل از وب دا، فتوحی معاون پژوهشی دانشگاه علوم پزشكی تهران با اشاره به اهداف نقشه جامع علمی كشور، گفت: در تدوین نقشه علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران نسبت به سایر دانشگاه‌های كشور، واقع‌بینی‌های لازم لحاظ شده و امید است كه بخش اعظمی از اهداف این نقشه تحقق پیدا كند.

وی تأمین منابع مالی را اولین استراتژی معاونت پژوهش دانشگاه در جهت تحقق اهداف نقشه علمی دانست و افزود: یكی از نكات كلیدی مهم كه در تفاهم‌نامه میان دانشگاه و معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت منظور شده، افزایش دریافت بودجه به میزان 50 درصد در سال است. 

فتوحی با اشاره به روند رو به رشد تخصیص منابع مالی در امر پژوهش دانشگاه ادامه داد: در سال 87، مبلغ 3/2 میلیارد، در سال 88 مبلغ 3 میلیارد و در سال 89 مبلغ 75/3 میلیارد تومان جهت توسعه حوزه پژوهشی دانشگاه اختصاص داده شده است.

وی معافیت‌های پژوهشی دانشگاه علوم پزشكی تهران را به سه دوره تقسیم كرده و تصریح کرد: دوره سوم پژوهشی این دانشگاه كه جهش دوم پژوهشی می‌تواند از آن حاصل شود، ویژگی‌اش این است كه فعالیت‌های این دوره در قالب چارچوب‌های مشخصی منجر به تأثیرات عملیاتی در حیطه پژوهشی خواهد شد و ایجاد آزمایشگاه مركزی به عنوان زیرساخت پژوهشی از نتایج مثبت این دوره است.

وی درباره تأسیس شركت‌های دانش بنیان در دانشگاه‌ها، اظهار کرد: كسب مجوز از وزارت بهداشت جهت تأسیس این شركت‌ها و استفاده از منابع مالی آن‌ها، یكی از اقدامات معاونت پژوهشی در امر توسعه پژوهش است. 

فتوحی با اشاره به برنامه‌های آینده‌نگرانه دانشگاه برای جهش دوم پژوهشی بیان کرد: برای این كه بتوانیم به اهداف برنامه دست پیدا كنیم باید رتبه 300 جهان براساس تولید علم در ISI‌ و رتبه زیر 800 جهان براساس تعداد ارجاعات ESI‌ را كسب كنیم.

وی افزایش تولید مقالات علمی را یكی از برنامه‌های نقشه جامع علمی دانشگاه دانست و گفت: مطابق با این نقشه طی پنج سال آینده بایستی سالانه تعداد 4500 مقاله در سایت ISI‌ نمایه شود.



نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز