معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی کشور عنوان کرد

فروش بیش از ۹۰ درصد تورهای گرشگری در نمایشگاه نیاوران

۱۳۹۱/۰۷/۰۸ - ۱۳:۳۷:۲۳
کد خبر: ۱۰۳۳۰۲
فروش بیش از ۹۰ درصد تورهای گرشگری در نمایشگاه نیاوران
منوچهر جهانیان از فروش بیش از 90 درصد تورهای گرشگری در نمایشگاه نیاوران خبر داد.

به گزارش سرویس اجتماعی برنا به نقل از سازمان میراث فرهنگی کشور، منوچهر جهانیان معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی کشور در بازدید از نمایشگاه دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی مجموعه فرهنگی و تاریخی نیاوران از فروش بیش از 90 درصد تورهای ارائه شده در دومین روز از برپایی این نمایشگاه خبر داد.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور در حاشیه بازدید از نمایشگاه دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی گفت: تعامل، همکاری و انعقاد قرارداد میان دفاتر خدمات مسافرتی‌ استان‌ها در زمینه تبادل گردشگر و اجرای تورهای تلفیقی از امتیازات ویژه این نمایشگاه به شمار می‌رود.

وی استقبال مردم از این نمایشگاه را گسترده ارزیابی کرد و افزود: عموم علاقمندان با بازدید از این نمایشگاه و استفاده از تورهای ارائه شده در آن می‌توانند 70 درصد هزینه‌های سفر خود را کاهش دهند.

جهانیان با بیان این که 300 غرفه در سه نمایشگاه تخصصی طبیعت گردی در پارک پردیسان، دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی در مجموعه فرهنگی و تاریخی نیاوران و نمایشگاه اقوام در سعدآباد برپا شده است، خاطرنشان کرد: همزمان با آغاز هفته گردشگری هزار نمایشگاه و جشنواره برپا شده است که تا 12 مهرماه میزبان علاقمندان است.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی کشور ادامه داد: (جمعه 7 مهرماه) همزمان با ولادت امام رضا(ع) بازدید از موزه‌ها برای تمامی بازدیدکنندگان رایگان بود و در دیگر ایام هفته گردشگری نیز با 50 درصد تخفیف میزبان علاقمندان است.

وی نمایشگاه برپا شده در مجموعه فرهنگی و تاریخی سعدآباد را مورد اشاره قرار داد و گفت: در این نمایشگاه اقوام، آئین‌های سنتی، سوغات، صنایع دستی، غذاهای سنتی و جاذبه‌های گردشگری تمامی استان‌ها معرفی می‌شود تا بازدیدکنندگان ضمن آشنایی کامل، با برنامه‌ریزی دقیق مقاصد گردشگری جدید را انتخاب کنند.

جهانیان با ارائه توضیحاتی در زمینه نمایشگاه برپا شده در مجموعه فرهنگی و تاریخی نیاوران عنوان کرد: در این نمایشگاه دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی، نشریات و خبرگزاری‌هایی که در حوزه گردشگری فعال هستند نیز حضور دارند.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی کشور بازاریابی و شناسایی مسیرها و مقاصد گردشگری کشور را از جمله اهداف برپایی این نمایشگاه دانست و افزود: فعالان صنعت گردشگری اعم از مراکز اقامتی، هتل‌ها و توراپراتورها با حضور در این نمایشگاه به معرفی توانمندی و ظرفیت‌های خود می‌پردازند.

وی یادآور شد: همچنین نمایشگاه طبیعت گردی با حضور آژانس‌ها و موسسات آموزشی که در این حوزه مشغول به فعالیت هستند به‌منظور معرفی طبیعت متنوع کشور، شاخه‌های مختلف طبیعت گردی، مناطق کویری، سواحل دریا، مناظر طبیعی، جنگل‌ها، مناطق روستایی، عشایر و روستاهای هدف گردشگری برپا شده است.

جهانیان تصریح کرد: ایران به لحاظ‌های اکوتوریستی جزء دومین کشور برتر دنیا معرفی شده است بنابراین باید به بهترین شکل ظرفیت‌های طبیعت گردی کشورمان را معرفی کنیم تا گردشگران در داخل و خارج از کشور ضمن آشنایی با این مقاصد به سفر و طبیعت گردی ترغیب شوند.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: معرفی ظرفیت‌های گردشگری کشور به رشد و توسعه جوامع میزبان و محلی کمک می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به شعار گردشگری امسال «گردشگری و انرژی پایدار، ارتقا و تقویت توسعه پایدار» قطعا استفاده بهینه از انرژی‌های نو اعم از بادی، خورشیدی و آبی با بهره‌مندی از فناوری‌های نوین و اصولی می‌تواند به کاهش آلودگی‌ها کمک کند و هزینه‌های صنعت گردشگری را بسیار کم کند.

جهانیان افزود: اطلاع رسانی در زمینه حفظ و صیانت و نگهداری از محیط زیست و انرژی‌های نو از وظایف گردشگران به‌شمار می‌رود تا ماندگار شوند و به‌عنوان میراثی ارزشمند در اختیار آیندگان قرار گیرد.

وی گفت: نمایشگاه طبیعت گردی، اقوام و دفتر خدمات مسافرتی و جهانگردی برنامه ریزی شده است تا با ایجاد درآمد و اشتغال به پایداری و توسعه صنعت گردشگری در جوامع میزبان و محلی کمک کند.

نظر شما