معاون گردشگری کشور خبر داد

شناخت ظرفیت‌های گردشگری به کتب درسی دانش‌آموزان اضافه می‌شود

۱۳۹۱/۰۷/۰۸ - ۱۸:۲۲:۵۹
کد خبر: ۱۰۳۳۵۴
شناخت ظرفیت‌های گردشگری به کتب درسی دانش‌آموزان اضافه می‌شود
جهانیان گفت: به‌زودی درسی با عنوان «شناخت ظرفیت‌های گردشگری» به متون درسی دانش‌آموزان در دوره‌های راهنمایی و متوسطه اضافه خواهد شد.

به گزارش سرویس اجتماعی برنا به نقل از سازمان میراث فرهنگی، منوچهر جهانیان معاون گردشگری کشور با اعلام این خبر در مراسم نواختن زنگ ملی گردشگری در دبیرستان پسرانه شهید احمدی روشن در منطقه 7 تهران با اشاره به رایزنی‌های صورت گرفته با وزارت آموزش و پرورش گفت: نامه‌نگاری‌ها درباره اضافه شدن درسی در ارتباط با گردشگری به متون درسی دانش‌آموزان با وزیر آموزش و پرورش صورت گرفته است.

وی با اشاره به قول مساعد وزیر آموزش و پرورش درباره اضافه شدن واحد درسی گردشگری به متون درسی دانش‌آموزان افزود: امیدوار هستم این واحد درسی برای سال تحصیلی جدید در تقویم آموزش و پرورش قرار گیرد.

جهانیان خاطرنشان کرد: با اضافه شدن این واحد درسی به تقویم آموزشی دانش‌آموزان از این پس دانش‌آموزان نیز با جاذبه‌های گردشگری کشور بیش از پیش آشنا خواهند شد و می‌توانند در آینده به عنوان یک راهنمای گردشگری از آن‌ها استفاده کرد.

معاون گردشگری کشور ادامه داد: در کنار اضافه شدن واحد درسی گردشگری به متون آموزشی دانش‌آموزان اداره کل آموزش معاونت گردشگری نیز دوره‌های تکمیلی را در این زمینه برگزار خواهد کرد و به دانش‌آموزان شرکت‌کننده در این دوره‌ها گواهینامه ارائه خواهد کرد.

جهانیان افزود: دانش‌‌‌آموزانی که موفق به گذراندن دوره‌های آموزشی تکمیلی در اداره کل آموزش معاونت گردشگری شوند می‌توانند به عنوان راهنمای گردشگری در پیک سفرها مانند سفرهای نوروزی و سفرهای تابستانی فعالیت کنند.

رئیس ستاد مرکزی تسهیلات سفرهای کشور همچنین با اشاره به حجم سفرهای صورت گرفته در تابستان گذشته یادآور شد: در فصل تابستان سال جاری بیش از 66 میلیون نفر از هموطنان به مسافرت رفتند که نشان‌دهنده رشد سفر در کشور است.

جهانیان در ادامه بر حفظ و مراقبت اماکن تاریخی و فرهنگی و همچنین محیط زیست در طول سفر تاکید کرد و گفت: گردشگری یک امر مقدس است که در آموزه‌های دینی نیز به آن تاکید شده است.

در مراسم نواختن زنگ ملی گردشگری تعدادی از مدیران آموزش و پرورش استان تهران و جمعی از مدیران سازمان میراث فرهنگی کشور حضور داشتند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز