میر فخرایی:

نمایشگاه مد ولباس آبان ۹۱ فضایی برای تبادل نظر و اطلاعات بین طراحان است

۱۳۹۱/۰۷/۲۵ - ۱۴:۱۱:۰۶
کد خبر: ۱۰۴۵۱۷
نمایشگاه مد ولباس آبان ۹۱ فضایی برای تبادل نظر و اطلاعات بین طراحان است
طراح صحنه و لباس سینما گفت: کشورهای خارجی درزمینه فرهنگ ایران مطالعه دارند برای خرید لباس‌های اصیل قومی به ایران و به شهرهای تاریخی چون شیراز، اصفهان سفرمی‌کنند.

به گزارش سرویس اجتماعی برنا، مجید میر فخرایی طراح صحنه و لباس سینما  اظهار داشت: با برگزاری نمایشگاه مدو لباس، طراحان با یکدیگر دیدار کرده ودرجریان کارهای یکدیگر قرارمی‌گیرند و این ارتباط درنهایت منجربه تبادل اطلاعات و نظرات طراحان می‌شود.

وی با بیان این‌که بسیاری از طراحان داخلی با معضلات فراوانی در زمینه عرضه یک پوشش مناسب اسلامی به جامعه مواجه هستند، افزود: برگزاری کارگاه‌های آموزشی به‌صورت عملی و علمی در نمایشگاه مد و لباس و استفاده از نظرات طراحان می‌تواند مشکلات مطرح شده را مرتفع سازد.

میر فخرایی با بیان اینکه در گذشته نسل جوان ما گرایش عجیبی به استفاده از لباس و مد غربی داشتند، اظهار کرد: سلیقه و ذائقه مردم به ویژه نسل جوان امروز، یکی از موضوعات مهمی است که طراحان در طراحی مد و لباس باید  درنظربگیرند، در طراحی لباس به رنگ و زیبایی، و احساس راحتی کسی که آن را می‌پوشد باید توجه خاص شود.

طراح صحنه و لباس فیلم‌های سینمایی مطرح از جمله یوسف پیامبر(ع) و تکیه بر باد، خاطرنشان کرد: تا قبل از برگزاری نمایشگاه‌های مد ولباس، هیچ لباسی جزچادر که ملیت و هویت یک زن ایرانی را به جهانیان بشناساند وجود نداشت، اما طراحان مطرحی که در زمینه مد و پوشش اسلامی خلاق هستند وارد عرصه شده‌اند که می‌توان از طرح‌های آن‌ها برای ارایه یک مد ویژه زن ایرانی و صادرکردن فرهنگ غنی و اصیل ایرانی به کشورهای غربی استفاده کرد.

این طراح صحنه و لباس سینما افزود: طراحان در طراحی لباس‌های اسلامی-ایرانی باید از رنگ‌های طبیعت و هنر سنتی ایرانی مانند قالی استفاده کنند و با استفاده از طراح‌های اصیلی مانند بته جقه، ترمه ورنگ‌های مختلف، فرهنگ پوشش قومیت‌های مختلف ایرانی لری، ترکی، کردی، قشقایی، ترکمن، عشایری فرهنگ غنی لباس و پوشش اسلامی را به نمایش بگذارند.

مدرس دانشگاه الزهرا(س) بابیان اینکه لباس‌های اقوم ایرانی هم اکنون در جهان شناخته شده است و برگزاری نمایشگاه مد و لباس می‌تواند به تبلیغات خوبی دراین باره دامن بزند گفت: مردم کشورهای مختلف که درزمینه فرهنگ ایرانی مطالعه دارند برای خرید لباس‌های اصیل قومی به ایران و به شهرهای تاریخی چون شیراز، اصفهان سفرمی کنند، و این نشان‌گر این است که چقدر لباس‌های قومیتی ایرانی مورد توجه مردم کشورهای دیگر است.

وی درزمینه برگزاری بهتر نمایشگاه مد و لباس «مانتو و پوشش سر» آبان 91 افزود: برای طراحان، حضور در نمایشگاه مد ولباس و حمایت مسوولان دلگرمی ایجاد می‌کند، و اگر مسوولان بتوانند به هر طراح برگزیده درنمایشگاه مدو لباس یک برند و مارک اختصاص بدهند و طراحان بایک مارک ویژه شناخته شوند، گام مهمی برای شکوفایی صنعت پوشاک کشور برادشته‌ایم.

میرفخرایی در ادامه گفت: حضور فیلم‌های مطرح ایرانی در جشنواره‌های بین‌المللی کشورهایی مختلف، می‌تواند در زمینه صادر کردن فرهنگ مدو پوشش اسلامی موثر واقع شود چراکه پوشش زنان بازیگر ایرانی برای مردم و کارگردانان و بازیگران خارجی بسیار جالب است.

نظر شما