سرپرست کمیته امداد امام خمینی (ره):

فریضه زکات باعث افزایش تولید ملی خواهد شد

۱۳۹۱/۰۸/۲۹ - ۱۴:۰۷:۴۶
کد خبر: ۱۰۷۰۰۶
فریضه زکات باعث افزایش تولید ملی خواهد شد
حسین انواری گفت: فریضه زکات باعث افزایش تولید ملی و بالا رفتن نشاط و آبادانی در جوامع اسلامی خواهد شد.

به گزارش سرویس اجتماعی برنا به نقل از اداره کل روابط عمومی و اطلاع رسانی کمیته امداد امام خمینی (ره)، حسین انواری سرپرست کمیته امداد امام خمینی (ره) اظهار داشت: بقای انقلاب و اسلام وحدت کلمه است که نه تنها در انقلاب اسلامی کار ساز بوده است؛ بلکه در سطح بین المللی نیز وقتی مردم در زیر پرچم اسلام جمع شدند، نهضت اسلامی توسعه و گسترش پیدا کرد. 

سرپرست کمیته امداد امام خمینی (ره) موفقیت نظام اسلامی را در وجود سه رکن اصلی حکومت اسلامی یعنی رهبری، مردم و اسلام معرفی کرد.

انواری در ادامه با اشاره به قیام امام حسین (ع) تصریح کرد: فلسفه قیام امام حسین (ع) و خاندان او نیز احیاء اسلام و امر به معروف و نهی از منکر بوده است تا دین از دنیا جدا نباشد.

سرپرست کمیته امداد امام خمینی (ره) افزود: اتصال دین و دنیا در خوشبختی مردم معنا خواهد داشت و اصلاح جامعه جزء با اتصال به دین امکان پذیر نخواهد بود.

انواری در ادامه با اشاره به اهمیت مسجد در اسلام یادآور شد: پیامبر اکرم (ص)وقتی حکومت دینی خود را بنا نهاد،مرکز آن را مسجد قرار داد؛مسجد برای مسلمانان تنها جایگاه عبادت نبود؛ بلکه محل داد و ستد و تعامل افکار قرار گرفت. 

وی با تاکید بر اینکه باید مساجد را احیاءکنیم، گفت: فاصله مساله دنیا از مساجد باعث شده است تا شیاطین نقشه‌های شومی را برای جوانان ما بکشند.

سرپرست کمیته امداد امام خمینی (ره) بیان داشت:تمامی فعالیت‌ها باید به عهده اسلام شناسان باشد و بحث زکات نیز یکی از این امورات است که روحانیون سکان دار آن قرار گرفته‌اند.

نظر شما