رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی:

مستمری مددجویان کمیته امداد در صورت ارایه لایحه دولت باید افزایش یابد

۱۳۹۱/۰۹/۰۱ - ۱۵:۰۲:۱۴
کد خبر: ۱۰۷۲۴۲
مستمری مددجویان کمیته امداد در صورت ارایه لایحه دولت باید افزایش یابد
عزیزی با تاکید بر لزوم شناسایی اقشار محروم در جامعه، گفت: مجلس آمادگی دارد برای حمایت از مستمری‌بگیران کمیته امداد هرگونه لایحه‌ای را تصویب کند.

به گزارش سرویس اجتماعی برنا به نقل از اداره کل روابط عمومی و اطلاع رسانی کمیته امداد امام خمینی(ره)، عبدالرضا عزیزی رییس کمیسیون اجتماعی مجلس، با یادآوری این‌که دو سالی است مستمری‌بگیران کمیته امداد افزایش حقوق نداشته‌اند، افزود:در شرایط سخت اقتصادی لازم است تا افراد تحت پوشش کمیته امداد از افزایش حقوق بهره‌مند شوند؛ زیرا بسیاری از مددجویان سالمند بوده و از تامین هزینه‌های خود عاجز هستند.

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: با وجود آن‌که یارانه به این قشر محروم تعلق می‌گیرد؛ اما گاهی احساس می‌شود که نیازها فراتر از حد تصور بوده و باید میزان حقوق دریافتی این گروه‌ افزایش یابد.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با تاکید بر این‌که دولت باید لایحه‌ای برای حمایت از مستمری‌بگیران کمیته امداد، به مجلس ارایه دهد، متذکر شد: مسوولان کمیته امداد، باید با سعی و تلاش، درصدد هدایت دولت به سمت ارایه لایحه‌ای باشند تا این لایحه بتواند بعد از گذشتن از پروسه اداری خود، در صف مصوبه‌های مجلس قرار بگیرد.

وی با انتقاد از اینکه بسیاری از محرومان در جامعه هنوز شناسایی نشده‌اند، تصریح کرد: لازم است قبل از آنکه به افزایش حقوق مستمری‌بگیران فکر کنیم، افرادی را که از قشر ضعیف جامعه هستند، شناسایی شوند تا آن‌ها نیز از گرفتن مستمری محروم نشوند.

عزیزی کمک به محرومان جامعه را نیازمند تامین اعتبارت ویژه‌ خواند وافزود: به طور حتم کمیسیون اجتماعی از هرگونه اقدامی برای تحت پوشش قرار دادن افراد محروم در جامعه، حمایت کرده و تمام تلاش خود را برای گسترش این حمایت‌ها به کار می‌بندد.

رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت باید برنامه‌ریزی دقیق برای حمایت از مستمری‌بگیران کمیته امداد داشته باشد، متذکر شد: اگر دولت با برنامه‌ریزی درست، در مجلس به دفاع از قشر محروم جامعه بپردازد و برای کمک به این افراد اعلام نیاز کند، بدون شک مجلس از آن حمایت می‌کند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز