پرونده قدس شریف به ثبت جهانی رسید

۱۳۹۱/۰۹/۱۳ - ۱۵:۳۳:۳۲
کد خبر: ۱۰۸۰۱۸
پرونده قدس شریف به ثبت جهانی رسید
قدس شریف به عنوان نخستین پرونده جهان اسلام درسومین اجلاس کمیته میراث جهان اسلام که هفته گذشته در تونس برگزار شد به ثبت جهانی رسید.

به گزارش سرویس اجتماعی برنا، آتوسا مومنی مدیر کل دفتر ثبت آثار، حفظ و احیای میراث معنوی و طبیعی کشور که به‌عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران در این اجلاس حضور داشت با اعلام این خبر بااشاره به عضویت ایران در کمیته میراث جهان اسلام افزود: در سومین اجلاس این کمیته که هفته گذشته در تونس برگزار شد پرونده قدس شریف به عنوان نخستین پرونده میراث جهان اسلام به ثبت جهانی رسید.

مومنی افزود: این پرونده به عنوان نخستین پرونده میراث جهان اسلام با شماره یک به ثبت جهانی رسیده است.

مدیر کل دفتر ثبت آثار، حفظ و احیای میراث معنوی و طبیعی کشور اظهار داشت: این اجلاس با حضور کشورهای سنگال، نیجریه، مصر، مراکش، ایران و تونس به عنوان نمایندگان کشورهای آسایی، آفریقایی و دنیای عرب در روزهای 27 تا 29 نوامبر (7 تا 9 آذرماه جاری) در تونس برگزار شد.

مومنی با بیان این‌که تاکنون امکان مطالعات باستان شناسی و همچنین انجام کاوش در قدس شریف وجود نداشت، افزود: با ثبت پرونده قدس شریف در فهرست ثبت جهانی میراث جهان اسلام این امکان نیز از این به بعد فراهم خواهد شد. 

وی خاطر نشان کرد: ثبت جهانی پرونده قدس شریف در شرایطی صورت گرفت که رژیم اشغالگر قدس با بی‌احترامی به فلسطین و نادیده گرفتن ارزش‌های تاریخی آن‌ها اقدامات غیر انسانی خود را در فلسطین تداوم بخشیده و حمایت کشورهای اسلامی از دریچه‌های فرهنگی نسبت به برجسته ساختن هویت مردم این کشور یک اقدام حمایتی از مردم مظلوم فلسطین به حساب می‌آید.

نظر شما