جزئیات اعزام و هزینه‌های عمره مفرده اعلام شد

۱۳۹۱/۱۰/۲۶ - ۱۱:۴۳:۰۹
کد خبر: ۱۱۱۳۶۰
جزئیات اعزام و هزینه‌های عمره مفرده اعلام شد
معاون حج، عمره و عتبات سازمان حج و زیارت، جزییات اعزام زائران به سرزمین وحی و هزینه‌های دوره جدید را اعلام كرد.

به گزارش سرویس اجتماعی برنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج وابسته به بعثه مقام معظم رهبری، معاون حج، عمره و عتبات سازمان حج و زیارت درباره دلیل افزایش قیمت‌ عمره امسال نسبت به عمره سال گذشته گفت: عمره امسال از نظرما، طبق قراردادهایی كه با طرف‌های سعودی درباره مسكن، تداركات و نقل در عربستان داریم نرخ‌ها نسبت به سال‌های گذشته تغییری نداشته است.

وی افزود: اما زایران عزیز باید بدانند چرا عمره امسال نسبت به سال گذشته افزایش داشته؛ ما اگر به فرض در سال گذشته اتاقی در هتل‌های مكه و مدینه برای زایران در گروه قیمتی متوسط می‌گرفتیم یک اتاق را برای سرویس دهی به زایر 200 دلار اجاره می‌كردیم.

معاون سازمان حج گفت: امسال هم همان اتاق با قیمت 200 دلار اجاره شده است و شاید كمتر از سال گذشته اجاره شده باشد. اما تفاوت قیمت در این است كه در سال گذشته ما این 200 دلار را با ارز مرجع تهیه می‌كردیم ولی امسال باید با ارز مبادله ای تهیه كنیم. عامل تفاوت قیمت ارز مرجع با مبادله ای، بر افزایش قیمت عمره اثر گذاشته است.

وی افزود: یكی از عوامل افزایش قیمت عمره امسال بلیت هواپیماست كه منشا آن هم محاسبه ارز مبادله‌ای بجای ارز مرجع است. یعنی اگر سال گذشته بابت بلیت هواپیما برای مسیر های دور 480 دلار، به شركت هواپیمایی سعودی پرداخت می‌كردیم. امسال همان مبلغ با یک تغییر جزیی پرداخت شده است. تفاوت افزایش نرخ بلیت امسال نسبت به سنوات گذشته دراصل، تفاوت نرخ ارز مرجع و مبادله‌ای است. مجموعاً این عوامل باعث افزایش قیمت درگروه‌های قیمتی بوده است.

در ضمن تمام اقلام تداركاتی و تغذیه با همان قیمت سال گذشته و با ارز خریداری شده است. بنابر این تفاوت فقط نسبت به سال گذشته نرخ ارز مرجع به مبادله ای است و عمدتاً این امر باعث افزایش قیمت عمره امسال است.

رضایی درباره سهم پروازهای شركت‌های هواپیمایی در عمره امسال گفت: امسال مثل سال گذشته در عمره طبق توافقات مربوطه،50 درصد میزان زایرانی كه به كشور عربستان اعزام می‌شوند. سهم شركت‌های هواپیمایی كشور میزبان است و 50 درصد مابقی سهم توسط شركت‌های هواپیمایی ایرانی، ایران ایر و ماهان است كه به معتمرین عزیز سرویس دهی مناسب خواهند كرد.

وی درباره افزایش تعداد معتمرین امسال افزود: ان شاءالله با شروع عملیات اعزام معتمرین با بررسی شرایط و امكانات كشور میزبان از حیث ظرفیت‌های هتلی و اقامتی و وجود شركت‌های فعال و دارای سابقه قابل قبول در ارایه خدمات و امكانات خودمان درصدد افزایش عدد معتمرین خواهیم بود.

معاون حج، عمره و عتبات سازمان حج و زیارت درباره سفرهای درون شهری در مكه و مدینه و تمهیداتی كه برای رفاه بیشتر زایران اندیشیده شده است، گفت: حمل نقل درون شهری مكه و مدینه طبق روال سال‌های پیش انجام خواهد شد. البته امسال برای رفاه و آسایش معتمرین از اتوبوس‌های مدل بالا كه از نظر كیفیت هم بهتر از قبل است استفاده می‌كنیم و قراداد های آن را با شركت های سعودی بسته‌ایم. برای زیارت دوره در مكه مكرمه و مدینه منوره هم از اتوبوس‌های جدید و باكیفیت و مدل بالا استفاده خواهیم كرد تا سرویس بهتری را به زایران عزیز ارایه كنیم.

نظر شما