صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی کشور خبر داد

تصویب ۳ هزار میلیارد ریال برای حمایت از تولیدات صنایع دستی

۱۳۹۱/۱۲/۱۵ - ۱۱:۴۷:۲۱
کد خبر: ۱۱۵۳۳۵
تصویب ۳ هزار میلیارد ریال برای حمایت از تولیدات صنایع دستی
یحیی رحمتی از تصویب 3 هزار میلیارد ریال برای حمایت از تولیدات صنایع دستی خبر داد.

به گزارش سرویس اجتماعی برنا به نقل از سازمان میراث فرهنگی، یحیی رحمتی معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی کشور در نشست خبری سومین همایش و نمایشگاه بین المللی فرصت‌های سرمایه گذاری در حوزه‌های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: 3 هزار میلیارد ریال از محل صندوق توسعه ملی برای حمایت از تولیدات صنایع دستی، هزار میلیارد ریال از محل بانک توسعه صادرات برای حمایت از توسعه صادرات و 300 میلیارد ریال به عنوان کمک‌های فنی اعتباری مصوب و ابلاغ شده است.

رحمتی اظهار داشت: همایش سرمایه گذاری به‌ویژه در حوزه صنایع دستی که به نحوی به فرهنگ، هنر و تمدن و علاوه بر آن معیشت بسیاری از انسان های فرهیخته فعال دراین حوزه وابسته است، برای معاونت صنایع دستی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی با اشاره به نمایش توانمندی‌های صنایع دستی و هنرهای سنتی هنرمندان 31 استان در این نمایشگاه، افزود: تا کنون حدود 96 بسته سرمایه گذاری برای ارائه به سرمایه گذاران توسط استان‌ها تدوین و آماده شده است.

معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی کشور خاطرنشان کرد: ساخت شهرک صنایع دستی، ایجاد مرکز آموزش صنایع دستی، ایجاد بازارچه‌های صنایع دستی شامل بازارچه‌های مرزی، بازارچه در مناطق نمونه گردشگری، ساخت دهکده‌های صنایع دستی و کارگاه‌های تولید صنایع دستی از جمله حوزه‌های قابل سرمایه گذاری به‌شمار می‌رود.

رحمتی با بیان این که بعد از ظهر چهارشنبه(18 اسفندماه) پنل تخصصی صنایع دستی با حضور علاقمندان و سرمایه گذاران در حوزه صنایع دستی برگزار خواهد شد، ادامه داد: از رویکردهای مهم این پانل می توان به شناسایی سرمایه گذاران و نمایش توانمندی های حوزه صنایع دستی اشاره کرد.

وی با اشاره به سرمایه گذاری در سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی گفت: گردش مالی رسمی که در دنیا در این حوزه وجود دارد 340 میلیارد دلار است و به همین میزان به واسطه کوچک بودن این سنگ‌ها به صورت غیر رسمی از کشور خارج می‌شود، بنابراین با توجه به پتانسیل‌های خوبی که در کشور داریم می‌توانیم سهم عظیمی در این حوزه داشته باشیم.

معاون صنایع دستی کشور به پیگیری معاونت سرمایه گذاری و تامین منابع سازمان میراث فرهنگی در حوزه ایجاد تسهیلات برای صنایع دستی اشاره کرد و افزود: درسه حوزه حمایت از تولید در قالب صندوق توسعه ملی، حمایت از صادرات از صندوق توسعه صادرات و کمک‌های فنی اعتباری تسهیلات و مصوبات خوبی گرفتیم که در استان‌ها در مرحله پذیرش تقاضا و ارسال طرح‌ها به بانک‌ها هستیم.

وی گفت: با پیگیری‌های معاون رییس جمهوری و رییس سازمان میراث فرهنگی کشور تمامی بانک‌های عامل موظف به پذیرش طرح‌های صنایع دستی شده‌اند که روز گذشته به صورت رسمی ابلاغ شده است.

در این نشست خبری ملک زاده از برنامه ریزی برای راه اندازی نمایشگاه دائمی صنایع دستی در یکی از کاخ موزه‌های نیاوران، سعدآباد و یا گلستان خبر داد که رحمتی در این باره گفت: امکان سنجی و جانمایی برای راه اندازی این نمایشگاه دائمی صنایع دستی در حال انجام است.

رحمتی خاطرنشان کرد: در نوروز سال جاری بیش از 400 بازارچه صنایع دستی برای فروش و عرضه صنایع دستی در قالب 4 هزار و 500 غرفه و چادر عشایری در سطح کشور میزبان مسافران است این در حالی است که نوروز سال گذشته تنها 120 بازارچه راه اندازی شده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز