معاون امور بین‌الملل بعثه مقام معظم رهبری:

زائران ایرانی برای اعزام به حج ۲۰ سال در انتظار هستند

۱۳۹۱/۱۲/۲۲ - ۱۶:۲۵:۲۲
کد خبر: ۱۱۵۹۶۵
زائران ایرانی برای اعزام به حج ۲۰ سال در انتظار هستند
باقری گفت: زائران ایرانی برای انجام اعمال حج تمتع ۲۰ سال در انتظارند و از دولت عربستان انتظار داریم با افزایش سهمیه، زائران را برای انجام این فریضه الهی یاری کند.

به گزارش سرویس اجتماعی برنا، محمدرضا باقری نتایج مذاکره هیئت ایرانی با وزیر حج عربستان را مثبت و سازنده ارزیابی کرد و افزود: همچون سال‌های گذشته، درخواست ما از دولت سعودی، اختصاص 94 هزار سهمیه برای اعزام زائران ایرانی است.

وی با بیان این که در سال گذشته دولت سعودی با استناد به مصوبه سازمان کشورهای اسلامی برای زائران ایرانی حدود 72 هزار ویزا صادر کرد، ادامه داد: در مذاکره اخیر، قول افزایش سهمیه را از طرف سعودی گرفته‌ایم، از این رو باید منتظر بمانیم تا توافق نامه برای حج سال آینده امضا شود که بعد از آن می توان اظهار نظر قطعی کرد.

معاون امور بین الملل بعثه مقام معظم رهبری گفت: امیدواریم توافقنامه نهایی به نفع زائران چشم انتظار کشورمان باشد و علاوه بر آن به بهبود روابط دو کشور هم کمک کند.

وی با ابراز تاسف از بروز برخی تیرگی‌ها و فقدان روابط گرم و صمیمانه بین دو کشور جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی، اضافه کرد: دو کشور ایران و عربستان دو کشور مسلمان و تاثیر گذار در جهان اسلام هستند و ناگریزند که روابط خوبی با یکدیگر داشته باشند.

باقری به تحریکات و تبلیغات بین المللی عوامل بیگانه برای تاثیر گذاری در روابط دو کشور مهم اسلامی اشاره کرد و گفت: این عوامل به دنبال طرح نقاط منفی هستند اما دولتمردان تلاش می‌کنند تا از میان این هیاهوها، راهی برای تحسین روابط پیدا کنند.

وی با اشاره به جایگاه دیپلماسی حج در بهبود روابط میان کشورهای اسلامی، تصریح کرد: همیشه تلاش کردیم تا دیپلماسی حج به دیپلماسی دو کشور کمک کند و روابط ایران و عربستان را دچار مشکل نکند.

معاون امور بین الملل بعثه مقام معظم رهبری خاطر نشان کرد: در موارد متعددی، مقامات دو کشور به این موضوع اشاره کرده‌اند که حج و بعثه مقام معظم رهبری مددکار و پیشرو در بهبود شرایط بوده است و هیات جمهوری اسلامی ایران نیز با همین نیت به عربستان آمد تا برای حج سال آینده مذاکره کند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز