در مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران صورت می‌گیرد؛

برگزاری ویژه برنامه‌های نوروز فاطمیه

۱۳۹۲/۰۱/۰۷ - ۲۲:۵۶:۳۲
کد خبر: ۱۱۶۷۷۱
برگزاری ویژه برنامه‌های نوروز فاطمیه
مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران اقدام به برگزاری ویژه برنامه‌های این ایام با عنوان ˝نوروز فاطمیه˝ برای بازدیدکنندگان و گردشگران کرده است.

به گزارش سرویس اجتماعی برنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی میراث فرهنگی، همزمان با جشنواره ملی صدای بهار و آغاز ایام فاطمیه و شهادت دخت نبی مکرم اسلام حضرت زهرا (س)، مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران اقدام به برگزاری ویژه برنامه های این ایام با عنوان "نوروز فاطمیه" برای بازدیدکنندگان و گردشگران کرده است.

بر اساس این گزارش سخنرانی، مداحی، تواشیح و شعرخوانی با اجرای مداح و شاعران اهل بیت، همخوانی گروهی قرآن توسط کودکان و اجرای تعزیه برنامه‌ای است که این مجموعه برای بازدیدکنندگان در ایام شهادت بزرگ بانوی اسلام تدارک دیده است.

برنامه "نوروز فاطمیه" یکی از ویژه برنامه‌های جشنواره ملی صدای بهار است که طی نیمه دوم نوروز همه روزه از ساعت 16 تا 18 در مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران برگزار می‌شود.

علاقه مندان برای بازدید از مجموعه فرهنگی-تاریخی نیاوران در ایام نوروز و همچنین استفاده از برنامه‌های "جشنواره ملی صدای بهار" می‌توانند همه روزه از ساعت 9 تا 19 به این مجموعه واقع در میدان شهید باهنر (نیاوران) مراجعه کنند.

همچنین به مناسبت ایام عید نوروز نمایشگاهی از مدال‌ها و نشان‌های رسمی مورد استفاده در دوران پهلوی، در کاخ صاحبقرانیه مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران برپا شده است.

در این نمایشگاه بخشی از مدال‌ها و نشان‌های رسمی دوره پهلوی که در مناسبت‌ها و مراسم‌های رسمی مورد استفاده پهلوی دوم قرار می‌گرفت، نشان تاج، نشان شیر و خورشید و همچنین تعدادی از مدال‌هایی که به افراد برجسته اعطا می‌شد همچون ذوالفقار، هفت پیکر، جشن ازدواج محمدرضا پهلوی و فوزیه، در اتاق مدال‌های کاخ صاحبقرانیه در معرض نمایش عموم قرار گرفته است.


نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز