رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور عنوان کرد؛

رشد ۷۸ درصدی سفر به مناطق روستایی و عشایری در مرحله اول سفرهای نوروزی

۱۳۹۲/۰۱/۰۷ - ۲۳:۱۰:۱۳
کد خبر: ۱۱۶۷۷۳
رشد ۷۸ درصدی سفر به مناطق روستایی و عشایری در مرحله اول سفرهای نوروزی
محمد شریف ملک زاده از رشد 78 درصدی سفر هموطنان به مناطق روستایی و عشایری کشور در مرحله اول سفرهای نوروزی خبر داد.

به گزارش سرویس اجتماعی برنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی میراث فرهنگی، محمد شریف ملک زاده رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور اظهار داشت: یکی از مهمترین اتفاقاتی که در مرحله اول سفرهای نوروزی 92 شاهد بودیم توزیع مناسب سفر بود که نشان دهنده برنامه ریزی های مناسب در این باره است.

وی اظهارداشت: مسافران نوروزی امسال و در هنگام سفر به مناطق مختلف کشور یک توزیع مناسب سفر را انجام دادند و رویه سال‌های گذشته در سفر هموطنان به مقاصد گردشگری شکسته شده است.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور با اشاره به تلاش‌های اعضای ستاد مرکزی سفرهای کشور اضافه کرد: از تمامی دستگاه‌ها و افراد عضو ستاد مرکزی تسهیلات سفرهای کشور تشکر و قدردانی می‌کنم و امیدوارم این تلاش‌ها مورد رضایت حق تعالی و حضرت ولی عصر(عج) قرار گیرد.

وی در ادامه اظهارداشت: خدمت به مسافران نوروزی از ارزش ویژه‌ای برخوردار است و امسال شاهد یک برنامه ریزی مناسب در ستاد مرکزی تسهیلات سفرهای کشور بودیم به گونه‌ای که خدمات صورت گرفته به مسافران نوروزی در امسال ملموس‌تر از سال‌های گذشته بود.

معاون رئیس جمهور همچنین با اشاره به رشد سفر یادآور شد: در مرحله اول سفرهای نوروزی شاهد رشد 23 درصدی به مناطق ناشناخته بودیم که این موضوع نیز مرهون تلاش‌های اهالی رسانه خصوصا صدا و سیماست بنابر این از تلاش‌های این افراد تشکر می‌کنم.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور همچنین با اشاره به تشویق هم وطنان برای سفر به مناطق روستایی و عشایری اضافه کرد: در 836 روستا کمیته گردشگری روستایی ایجاد شده است. 

ملک زاده با قدردانی از تمامی اعضای ستاد مرکزی تسهیلات سفرهای کشور خاطرنشان کرد: در مدت باقی مانده تعطیلات نوروز نیز باید با همین قدرت و دقت کارها را پیش برد و خدمت رسانی به مسافران نوروزی باید به طور جدی ادامه یابد.

این عضو کابینه دولت دهم در ادامه با تاکید بر برخورد شدید با تخلفات در نوروز اظهارداشت: در تعطیلات نوروز به طور جدی با مراکز اقامتی و پذیرایی که مرتکب تخلف شوند برخورد خواهد شد و یک درجه کاهش می‌یابند. 

ملک زاده افزود: امسال بر اساس بخشنامه‌ای که به مراکز اقامتی و پذیرایی ابلاغ شده است نه تنها نباید هیچ گونه افزایش قیمتی داشته باشند بلکه مراکز اقامتی موظف به درنظر گرفتن تخفیف 10 درصدی برای مسافران نوروزی هستند.

در این نشست هم چنین منوچهر جهانیان معاون گردشگری و رئیس ستاد مرکزی تسهیلات سفرهای کشور با اشاره به رشد سفرهای نوروزی امسال گفت: بر اساس آمارها در مرحله اول سفر بیش از 34 میلیون اقامت شبانه انجام شده و 14 میلیون و 500 هزار نفر نیز از موزه‌ها، کاخ موزه‌ها و اماکن فرهنگی و تاریخی در سراسر کشور بازدید کردند.

وی افزود: ضمن اینکه بیش از 20 میلیون نفر نیز از جشن‌ها و جشنواره‌های در نظر گرفته شده برای مسافران نوروزی از جمله جشنواره ملی صدای بهار بازدید کردند.

رئیس ستاد مرکزی تسهیلات سفرهای کشور با قدردانی از تلاش‌های تمامی اعضای ستاد مرکزی سفرهای کشور اضافه کرد: در مجموع 55 میلیون و 671 هزار اقلام فرهنگی و تبلیغاتی بین مسافران نوروزی در مرحله اول سفر توزیع شده است. 

در این نشست همچنین تعداد دیگری از اعضای ستاد مرکزی سفرهای کشور به ارائه گزارش و عملکرد دستگاه‌های متبوع خود پرداختند.



نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز