در گفت‌وگو با برنا مطرح شد

طرح انتقال آب دریای خزر در صف تامین اعتبارات

۱۳۹۲/۰۳/۰۷ - ۱۶:۱۴:۴۳
کد خبر: ۱۲۳۸۴۰
طرح انتقال آب دریای خزر در صف تامین اعتبارات
عضوکمیسیون صنایع و معادن مجلس، انتقال آب دریای خزر را نیازمند توجه بیشتر مسئولان و همچنین تامین اعتبارات لازم دانست.

سید هادی حسینی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی برنا درباره انتقال آب دریای خزر به فلات مرکزی گفت: آب مایه حیات است که برای استفاده از آن باید عالمانه و متفکرانه تصمیم گرفت.

وی با بیان اینکه شمال ایران حاصل‌خیز و از نظر آب پربارش‌ترین منطقه کشور است، اما از نظر مهارآب، جزو 3 استان آخر کشور محسوب می‌شود، ادامه داد: سالانه مقادیر زیادی از آب شیرین به دریای خزر می‌ریزد و تبدیل به آب شور می‌شود.

حسینی با اشاره به اینکه باید راهکارهایی برای ممانعت ورود آب شیرین به دریا درنظر گرفت، خاطرنشان کرد: سال گذشته طرحی مبنی بر انتقال آب دریای خزر توسط کانال غرب به شرق (از رامسر به گرگان) مطرح شد که در این طرح می‌توان با مدیریت صحیح و بدون صرف هزینه‌ای برای شیرین سازی آب، بسیاری از آب‌های باران موجود را مهار کرده و به شهرهای دیگر انتقال دارد.

مدیریت ضعیف استاندار مازندران مانع اجرای برنامه‌های کارآمد
عضو کمیسیون صنایع و معادن با بیان اینکه کم توجهی مسئولان و مدیریت ضعیف استاندار مازندران باعث اجرایی نشدن برنامه‌های کارآمد در سطح استان شده است، تصریح کرد: با سرمایه گذاری در احداث سد و کانال‌ در بسیاری از رودخانه‌هایی که آب شیرین دارد، می‌توان مانع هدررفتن آب شیرین شد.

وی در پایان انتقال آب دریای خزر به فلات مرکزی را طرحی بسیار موثر در کاهش هدررفت آب در منطقه دانست و گفت: اجرای طرح انتقال آب خزر نیازمند توجه بیشتر مسئولان و درنظر گرفتن اعتبارات کافی در این زمینه است که در صورت اجرای آن می‌توان از نعمت‌های خدادادی بهترین استفاده را کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز