معاون كاهش تقاضا و توسعه مشاركت های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر خبر داد

پوشش بیش از ۷۰۰ هزار نفر معتاد به مواد مخدر در مراكز داوطلبانه درمان اعتیاد

۱۳۹۲/۰۶/۰۶ - ۱۶:۵۱:۵۸
کد خبر: ۱۳۷۲۱۸
پوشش بیش از ۷۰۰ هزار نفر معتاد به مواد مخدر در مراكز داوطلبانه درمان اعتیاد
دین‌پرست گفت: بیش از 700 هزار نفر معتاد به مواد مخدر در مراكز داوطلبانه درمان اعتیاد تحت پوشش خدمات درمانی هستند.

به گزارش سرویس اجتماعی برنا به نقل از روابط عمومی ستاد مبارزه با مواد مخدر؛ بابک دین‌پرست در نشست شورای فرعی مبارزه با مواد مخدر شهرستان ایرانشهر استان سیستان و بلوچستان گفت: در مجموع ۷۵۵ هزار نفر معتاد به مواد مخدر در این مراكز داوطلبانه مشغول درمان اعتیاد هستند.

وی با بیان اینكه تاكنون برای ۱۸ استان كشور مجوز مركز نگهداری، درمان و كاهش آسیب (موضوع ماده ۱۶ قانون) صادر شده است، گفت: در واقع این مراكز جایگزین زندان‌ها شده‌اند.

این مقام مسوول در ستاد اظهار داشت: استانداردسازی مراكز درمانی، كاهش آسیب، ساماندهی مراكز درمانی غیرمجاز و توسعه مشاركت‌های مردمی از مهم‌ترین برنامه‌های ستاد مبارزه با مواد مخدر است.

دین‌پرست در ادامه گفت: با راه‌اندازی مركز نگهداری، درمان و كاهش آسیب معتادان شهرستان ایرانشهر اقدامات بسیار خوبی در زمینه مبارزه با مواد مخدر و سوء مصرف آن در جنوب سیستان و بلوچستان صورت می‌گیرد.

همچنین رحمدل بامری فرماندار ایرانشهر در این نشست گفت: تاكنون ۴۸ نقطه در این شهرستان شناسایی شده و تعداد زیادی از معتادان در این مكان‌ها سكونت دارند.

وی افزود: بیش از هشت هزار نفر معتاد پرخطر در سطح شهرستان ایرانشهر شناسایی شده‌اند كه البته نیمی از آنها افراد غیر بومی و برخی تبعه غیرمجاز خارجی هستند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز