به بهانه آخرین روز هفته نیروی انتظامی؛

سردار خوبی‌ها، حاج جواد حاج خداکرم

۱۳۹۲/۰۷/۱۸ - ۱۳:۳۴:۴۵
کد خبر: ۱۴۳۳۸۹
سردار خوبی‌ها، حاج جواد حاج خداکرم
شهید حاج خداکرم به گفته نزدیکانش همیشه می‌خندید و می‌گفت: آدم اگر قرار است شهید شود، بهتر است بیش تر از سه دقیقه طول نکشد و همینطور هم شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی برنا با توجه به  آخرین روز از هفته نیروی انتظامی و در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و سهم بزرگ ناجا در کسب این افتخار اشاره ای به این مهم خواهیم داشت.

شهادت فنا شدن انسان برای نیل به سرچشمه نور و نزدیك شدن به هستی مطلق است. شهادت عشق به وصال محبوب و معشوق در زیباترین شكل است. شهادت مرگی از راه كشته شدن است؛ كه شهید آگاهانه و بخاطر هدف مقدس و به تعبیر قرآن(فی سبیل الله) انتخاب می‌كند.

شهیدان پیام خویش را سرخ سرخ در سینه‌های ما نگاشتند تا كه مرگ بی‌ثمر و بی‌رنگ را به جاودانگی شهادت بدل كنیم.

شهادت خدمتگزاران انقلاب، حرکت انقلاب را متوقف نمی‌سازد؛ سوختن پروانه‌های عاشق نظام مقدس اسلامی، شوق سوختن را در دیگران برافروخته‌تر می‌کند و رفتن صدیق‌ترین یاران انقلاب، امت ما را در میدان ماندن ایستاده‌تر می‌سازد و در راه رفتن پویاتر.

سردار رشید اسلام شهید حاج جواد حاج خداکرم سال‌ها در جبهه‌های نبرد آینه دار شهادت بود و خط حیات او در میدان جهاد و سلحشوری جز با نور معرفت و پیوستگی به خالق یکتا نیامیخته بود.

از كوچه‌های جنوب شهر تا میدان مبارزه

جواد حاج خداكرم در یازدهم آذرماه سال 1334 در یكی از محله‌های جنوب تهران در یك خانواده مذهبی به دنیا آمد.

در دوران نوجوانی وجوانی به همراه برادر بزرگتر خود(شهید ابراهیم حاج خداكرم ) با شرکت در جلسات مذهبی تحت تاثیر شرایط خاص آن دوره قرارگرفت و مبارزات سیاسی خود را شروع كرد.

او در پخش اعلامیه‌ها و بیانیه‌های حضرت امام(ره) كوشش فراوان نمود و طی سال‌های 56 و 57 به همراه برادرش یكی از برپاكنندگان تظاهرات و راه پیمایی درمحله‌های اطراف میدان خراسان بود.

حاج خداکرم با ورود حضرت امام(ره) به میهن، عضو كمیته استقبال و پس از پیروزی انقلاب، در کسوت پاسدار كمیته انقلاب اسلامی خدمت به نظام نوپای انقلاب راشروع و كمیته‌های مسجد حضرت علی ابن ابیطالب(ع) و مسجد حضرت ابوالفضل(ع) را پایه گزاری نمود.

وی با شروع غائله كردستان در سال 58 و در تبعیت از فرمان حضرت امام به اتفاق برادر خود ابراهیم به كردستان رفت تا در کنار شهید دكتر چمران کشور را ازلوث وجود اشرار پاک کند و در هنگام تجاوز عراق به مرزهای ایران نیز در لباس كمیته خود را به جبهه رساند تا به همراه سایر همرزمان خود در جنگ‌های نامنظم به دشمن یورش برده و آنها را كه به خرمشهر نفوذ كرده بودند، تا مرز شلمچه به عقب براند. در همین واقعه بود كه برادر بزرگتر او(ابراهیم) به فوز شهادت نائل آمد.

تا شهادت...

سردار حاج خداکرم پس از پایان جنگ در حفاظت از كیان دین و انقلاب، به تلاش شبانه روزی خود استمرار بخشیده و با خدمات بی‌شائبه در ستادهای مختلف منطقه 10 کمیته انقلاب اسلامی و بعدها در لباس افسری نیروی انتظامی الگویی شایسته برای همکارانش بوده است.

این افسر رشید سپاه اسلام در سال 1374 فرمانده منطقه انتظامی شهرستان قم شد و در همان سال به جانشینی فرماندهی ناحیه انتظامی استان سیستان و بلوچستان انتخاب و یك سال بعد، به عنوان فرمانده ناحیه انتظامی استان منصوب گردید تا با ایادی كفر و سوداگران مرگ مبارزه كند.



و سرانجام این سرباز جان برکف امام در روز بیست و پنجم آبان سال 1376 در منطقه عملیاتی شیلر، از توابع شهرستان زابل، در رویارویی با اشرار و با اصابت گلوله به صورتش به شهادت رسید.

شهید حاج خداکرم به گفته نزدیکانش همیشه می‌خندید و می‌گفت: آدم اگر قرار است شهید شود، بهتر است بیش تر از سه دقیقه طول نکشد.

همین طور هم شد. وقتی تیر گرینوف به پیشانی سردار نشست، کمتر از سه دقیقه به شهادت رسید.

/علی احمدی زاده/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز