سراج در برنامه «دیروز، امروز، فردا»:

از حقوق ۱۷ میلیون تومانی تا دادن سانتافه به مدیری که از مکه آمده بود!

۱۳۹۲/۰۷/۱۹ - ۱۶:۳۱:۳۱
کد خبر: ۱۴۴۰۰۲
از حقوق ۱۷ میلیون تومانی تا دادن سانتافه به مدیری که از مکه آمده بود!
رئیس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به پرونده فساد بزرگ بانکی، گفت: اگر بتوانیم 10 تا یقه سفید را بگیریم، خیلی از مسائل کشور حل می‌شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی برنا،  ناصر سراج رییس سازمان بازرسی کل کشور در برنامه "دیروز، امروز، فردا" درباره پرونده فساد بزرگ بانکی اظهار داشت: در این پرونده چند معاون وزیر، مدیران کل راه و ترابری، تراورس و چند شرکت دولتی در زندان به سر می‌برند.
 
وی افزود: 4 متهم اصلی این پرونده که حکم اعدام آنها صادر شده در حال اجراست؛ چرا که ابتدا باید 3 هزار میلیارد تومان بدهی بانکی پرداخت شود. 

از حقوق 17 میلیون تومانی تا دادن سانتافه به مدیری که از مکه آمده بود!

رییس سازمان بازرسی کل کشور ادامه داد: در جریان پرونده فساد بانکی شاهد بودیم که افراد یک اسکله را در خارج از کشور خریداری کرده بودند و وقتی هم کالا را به ایران می آوردند باز هم افراد زیادی را می خریدند.
 
سراج در ادامه خاطرنشان کرد: آنقدر تیم قوی بودند که حتی به زیرمجموعه های آگاه خود هم حقوقهای کلانی می دادند. از حقوق 17 میلیون تومانی به کارمند بانک تا دادن سانتافه به مدیری که از مکه آمده بود!

با دستمال کثیف نمی توانیم شیشه را تمیز کنیم

رئیس سازمان بازرسی کل کشور در پاسخ به اینکه چرا فساد رخ می دهد و آیا مشکل قانونی داریم، گفت: قانون کم نداریم ولی مجری خوب کم داریم. حتی اگر قانون هم خوب نباشد یک مجری خوب می تواند به درستی مدیریت کند. البته اگر سه قوه پای کار بیاید و عزم جدی در کار باشد قطعا موفق خواهیم بود. 

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه چرا قوه قضائیه در جلسات مبارزه با فساد شرکت نمی کرد، گفت: با دستمال کثیف نمی توانیم شیشه را تمیز کنیم ولی در این دوره نمایندگان قوه قضائیه حضور دارند و افقهای روشنی دیده می شود.

ده یقه سفید را بگیریم، مشکلات حل می‌شود

از رئیس سازمان بازرسی کل کشور سئوال شد اگر دستمال ناپاک است چرا محاکمه نشدند، گفت: ما ستاد نمی رفتیم و رسیدگی را پیگیری می کردیم. اگر بتوانیم 10 تا یقه سفید را بگیریم خیلی از مسائل کشور حل می شود.

سراج در ادامه اضافه کرد: امکان ندارد یک فساد کلان باشد ولی یقه سفید در آن نباشد. قطعا دستگاه قضایی وارد می شود ولی شاید با آن همکاری نکنند و تنهایی نمی شود. باید نیروی انتظامی و وزارت اطلاعات وارد شوند چرا که قاضی نمی تواند تنهایی وارد شود. خیلی از افراد هستند که از یقه سفید ها می ترسند.

سراج گفت: متاسفانه چرا باید 70 هزار میلیارد تومان بدهی بانکی داشته باشیم؟ یک جوان برای یک وام ازدواج کلی باید دوندگی کنند. به اعتقاد من بروید سئوال کنید این 70 هزار میلیارد تومان را چگونه وام گرفته اند. بانکها باید پاسخ دهند. بروید همین بانکهای کزایی را نگاه کنید که یقه سفیدها پشت همین بانکها هستند.

دلیل تاخیر در روند پرونده مهدی هاشمی؟
 
وی در مورد پرونده مهدی هاشمی به نام (آقازاده) که چرا دیر رسیدگی شده است، اظهار داشت: پرونده ای که نقص داشته باشد دادگاه تکلیف دارد تا نقص را برطرف کند. من اصلا نگاه به اسم نمی کنم و برای ما کیفرخواست مهم است.

رییس سازمان بازرسی کل کشور با بیان اینکه ما نمی گوییم همه آقازاده هایی که پرونده دار می شوند، مجرم هستند، گفت: من باید به خدا نگاه کنم و کاری به رسانه ها نداشته باشم. در این پرونده 3 هزار برگ به زبان انگلیسی بود. چون قانونا زبان ما فارسی است باید قاضی به کارشناس دستور می داد تا آن را ترجمه کند. من 10 مورد نقص به پرونده گرفتم و اگر این کار را نمی کردم وکیل نقص می گرفت.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز