حجت الاسلام اسكندری خبر داد

پیاده روی ۱۸ میلیون زائر حسینی در اربعین

۱۳۹۲/۰۷/۲۹ - ۱۸:۱۲:۵۳
کد خبر: ۱۴۵۲۴۴
پیاده روی ۱۸ میلیون زائر حسینی در اربعین
نماینده بعثه مقام معظم رهبری گفت: امروزه در ایام اربعین نزدیک به ۱۸ میلیون زائر بیش از ۱۰۰ كیلومتر را پیاده طی می‌كنند تا خود را به كربلا برسانند.

به گزارش سرویس اجتماعی برنا، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت الاسلام والمسلمین اسكندری نماینده بعثه مقام معظم رهبری در عراق روز گذشته با جمعی از جانبازان زائر عتبات حسینی در محل هتل شرق الاوسط دیدار كرد.

با اشاره به اینكه یك روزی رزمنده‌ها كه بخشی از آنها شهید و جانبازان امروز هستند آرزوی زیارت كربلا داشتند گفت امروز فداكاری و جانفشانی و ایثار شما، مسیر را برای حضور و زیارت ما و حتی خود مردم عراق باز كرد.

وی خاطرنشان كرد: صدام مامور كشورهایی چون آمریكا، انگلیس و اسرائیل برای ایجاد فاصله بین دو كشور ایران و عراق و جدایی ایران از مكتب اهل بیت بود و در این راه از هیچ تلاشی دریغ نكرد.

نماینده بعثه مقام معظم رهبری ادامه داد: امروزه در ایام اربعین نزدیک به ۱۸ میلیون زائر بیش از ۱۰۰ كیلومتر را پیاده طی می‌كنند تا خود را به كربلا برسانند در صورتی كه در زمان صدام ۵ نفر هم اجازه اینكار را نداشتند و همه اینها جز به بركت خون شهدا و ایثار شما عزیزان نیست.

حجت الاسلام والمسلمین اسكندری با اشاره به خاطره ای از اولین سفر خود به كربلا در زمان صدام گفت: در خیمه گاه نوجوان ۱۲ ساله‌ای به خاطر خواندن چند بیت شعر برای مادران شهدا، توسط بیش از ده مامور عراقی مورد حمله قرار گرفت؛ در حالی كه امروز مراسم دعای عرفه به صورت مشترک بین ایران و عراق و با حضور هزاران زائر شیعه برگزار می‌گردد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: اگر امدادهای غیبی در لحظه لحظه این انقلاب بوده و سی و چند سال خباثت استكبار و اسرائیل علیه كشور و انقلاب بی اثر بوده، از بركت دعای بندگان خاص خداوند می‌متعال می‌باشد كه از جمله آن‌ها جانبازان و خانواده آن‌ها و خانواده معظم شهدا هستند كه در تمام این سال‌ها با سختی از این فرزند یا همسرشان مراقبت می‌كنند.

نماینده بعثه مقام معظم رهبری در عراق در پایان تصریح كرد: شهید در یک لحظه جان شیرین خود را فدای اسلام می‌كند و در پیشگاه الهی آن هم اجر و ثواب زیادی دارد اما جانباز بیست و اندی سال با صبر و شكیبایی، سختی می‌كشد و خانواده اش نیز در كنار او با صبر و تحمل مثال زدنی، او را همراهی می‌كنند كه همه این مسائل در نزد خدا دارای پاداش و اجر بی شمار است.

پس از حجت الاسلام والمسلمین اسكندری، امیر حاج علی؛ مسئول هیئت نور الائمه به نمایندگی از جانبازان با تقدیر از حضور نماینده بعثه در جمع جانبازان گفت: ما جوانانی بودیم كه به فرمان حضرت امام به جبهه رفتیم و وظیفه مان را انجام دادیم و انتظاری هم نداریم اما برخی كمبودهایی وجود دارد كه باعث مشكلات عدیده ای برای جانبازان و خانواده آنها می‌شود كه برای حل آن پیشنهاداتی وجود داردكه به صورت مكتوب در اختیار مسئولان قرار خواهیم گذاشت.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز