پرونده یک موضوع / فاضل، جامعه شناس در گفت‌وگو با برنا:

تفکیک جنسیتی کار پسندیده‌ای نیست

۱۳۹۲/۰۸/۰۱ - ۱۷:۰۱:۰۹
کد خبر: ۱۴۵۴۹۸
تفکیک جنسیتی کار پسندیده‌ای نیست
وقتی دانشجویان را ازهم جدا کردیم و نمی‌گذاریم در محیطی باز با هم ارتباط برقرار کنند روابط آن‌ها پنهانی می‌شود در هزار سوم میلادی تفکیک جنسیتی کار پسندیده‌ای نیست.

رضا فاضل، جامعه شناس در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی برنا با بیان این مطلب که موضوع تفکیک جنسیتی از اول انقلاب صورت گرفته و آثار منفی داشته است، گفت: این موضوع باعث حساسیت بیشتر بین دختر و پسر شده و مشکلات جنسیتی بدتری خواهد داشت.

وی افزود: دنیای امروز دنیای برابری زن و مرد بوده و در هزار سوم میلادی تفکیک جنسیتی کار اشتباهی است.

این استاد دانشگاه در ادامه با اشاره به این‌که نیروی انتظامی در خیابان‌ها و پارک‌ها خواستار این مساله است، گفت: با این کارها نسل جوان حریص‌تر و حساس تر می‌شود.

فاضل با بیان این‌که محدودیت بیشتر برای نسل جوان باعث پیچیده‌تر شدن روابط آن‌ها می‌شود، گفت: وقتی دانشجویان را ازهم جدا کرده و نمی‌گذاریم در محیطی باز با هم ارتباط برقرار کنند روابط آن‌ها پنهانی شده و به محیط‌های بسته کشیده خواهد شد.

وی ادامه داد: فضای بسته برای دختر و پسر بسیار خطرناک بوده و باعث به‌وجود آمدن مشکلات می‌شود.

این جامعه شناس افزود: جامعه بشری امروزه به این نتیجه رسیده است که محدودیت و فشار زیاد باعث حساسیت بین افراد می‌شود.

این استاد دانشگاه درباره زمان دانشجویی خود در دانشگاه تهران گفت: در آن زمان دانشجویان بعد از گرفتن غدایشان از سلف دانشگاه داخل فضای سبز دانشگاه شده و محیط خانوادگی را ایجاد می‌کردند.

وی ادامه داد: در این محیط هیچ یک از افراد به دیگری چشم داشت جنسیتی نداشته و همدیگر را خواهر و برادر خود می‌دانستند.

فاضل تصریح کرد: صحبت کردن دختر و پسر با یکدیگر باعث حفظ حریم‌ها شده ولی وقتی این دو از یکدیگر به زور جدا می شوند حساسیت بین شان زیاد می‌شود.

این استاد دانشگاه با بیان این مطلب که بی‌بند و باری در جامعه ما زیاد شده و به گفته مسئولان سن فحشا از 33 سال به 13 سال رسیده است گفت: این به دلیل سیاست‌های غلطی بوده که همچنان روی آن پافشاری می‌شود.

فاضل در ادامه برنامه‌های صدا و سیما درباره فرهنگ سازی را ضعیف دانست و اظهار کرد: صدا و سیما باید برنامه‌هایی بسازد که در آن ارزش‌های اخلاقی و انسانی نشان داده شود و این موضوع باعث ارتقای فرهنگ جامعه شود.

وی در پایان گفت: ارزش‌های معنوی اخلاقی و انسانی باید از طریق فرهنگ به جامعه القا شود. مساله تفکیک جنسیتی باید در جامعه فرهنگ سازی شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز