رییس سازمان حج و زیارت اعلام کرد

تکذیب عدم صدور روادید از سوی کشور عربستان

۱۳۸۹/۱۱/۱۷ - ۱۱:۴۴:۰۰
کد خبر: ۱۴۹۷۹
تکذیب عدم صدور روادید از سوی کشور عربستان
رئیس سازمان حج و زیارت گفت: سفارت عربستان تا فردا - دوشنبه - آخرین وضع درباره صدور روادید برای عمره مفرده امسال را مشخص می کند .

به گزارش سرویس اجتماعی برنا، علی لیالی درباره خبر روزنامه الوطن عربستان مبنی بر اینکه این کشور تا ربیع الثانی هیچ روادیدی برای عمره مفرده صادر نمی کند، افزود: منبع این خبر برای ما فرد شناخته شده ای نیست و این خبر را که برخی خبرگزاری‌ها امروز منتشر کردند، تکذیب می کنم.

وی با اشاره به اینکه گروه های ستادی عمره مفرده از 19 بهمن (سه شنبه) به عمره اعزام می شوند، گفت: سفارت عربستان تا دوشنبه (18 بهمن) درباره صدور روادید اعلام نظر می کند.

روزنامه الوطن امروز به نقل از سعد القرشی رییس کمیته حج و عمره عربستان آورده بود که به دلایل تحولات اخیر منطقه، عربستان تا ربیع الثانی برای هیچ کشوری روادید صادر نمی کند.


اعزام نخستین گروه پزشکان عمره مفرده همزمان با اولین گروه زائران
همچنین رییس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر گفت: نخستین گروه پزشکان و پیراپزشکان این مرکز، همزمان با نخستین زائران ایرانی عمره مفرده به سرزمین وحی اعزام می شوند.

سید علی ریاض با اشاره به اینکه مرکز پزشکی حج و زیارت حدود 16 درمانگاه فعال در مدینه منوره و مکه مکرمه دارد، اظهار داشت: 15 تیم 60 نفره به تدریج و با اعزام کاروان ها به سرزمین وحی مشرف می شوند.

وی افزود: در مجموع حدود 900 پزشک و پیراپزشک شامل نیروهای آزمایشگاهی، دارویی و پرستار، در ایام عمره مفرده به زایران ایرانی خدمات بهداشتی و درمانی ارائه می کنند.

رییس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر اضافه کرد: پیش از اعزام اولین گروه پزشکی، گروهی 10 نفره، 14 بهمن برای ایجاد مراکز درمانی این مرکز در مدینه منوره و مکه مکرمه عازم عربستان سعودی شدند.

800 هزار زائر ایرانی در دوره جدید عمره مفرده به تدریج از اواخر بهمن به سرزمین وحی اعزام می شوند.

نظر شما