سرپرست سازمان اوقاف و امورخیریه:

برنامه سازمان اوقاف در سال ۹۰ نیت محور خواهد بود

۱۳۸۹/۱۱/۱۷ - ۱۴:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۰۹۷
برنامه سازمان اوقاف در سال ۹۰ نیت محور خواهد بود
نماینده ولی فقیه و سرپرست سازمان اوقافو امور خیریه گفت: هر امر خیری قابل دخل و تصرف است جز وقف بر این اساس سازمان برنامه های سال 90 را نیت محور طراحی خواهد کرد.

به گزارش سرویس اجتماعی برنا، حجت الاسلام و المسلمین محمدی در نشست هم اندیشی خیرین و نیکوکاران کشور که عصر امروز در هتل ارم تهران برگزار شد ضمن قدردانی از انتقادها و پیشنهادهای خیّران کشور اظهار داشت: سازمان اوقاف و امور خیریه امانتدار مردم و واقفان خیراندیش است و موقوفات متعلق به نیاکان و اجداد مردم است و سازمان اوقاف در ابتدا باید رضایت خدا و مردم را در نظر بگیرد.


حجت الاسلام محمدی با بیان اینکه سازمان اوقاف آماده شنیدن انتقادها و دیدگاه ها و نظرات مردم عزیز است، افزود: این سازمان بنا دارد یک ارتباط صمیمی و شفاف با مردم داشته باشد و آمادگی پذیرش انتقادها و پیشنهادها را دارد.


وی با اشاره به موضوع این جلسه تصریح کرد: نشست با خیرین و نیکوکاران کشور هم در همین راستا است، چرا که شما تجربه همکاری و ارتباط نزدیک با مردم را دارید .


نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف با اشاره به نظر یکی از حاضران در خصوص بهره گیری از تجربیات مدیران گذشته خاطر نشان کرد: در این راستا ما تا کنون دو جلسه تعامل با مدیران سابق سازمان اوقاف برگزار کرده ایم تا پیشنهادها، انتقادها و نظرات آنها را بشنویم، الان هم این ارتباطات وجود دارد.



حجت الاسلام محمدی با اشاره به اقدام خیرین مدرسه ساز کشور گفت: مدرسه سازی امر مقدسی است که در راه توسعه علم و پیشرفت کشور صورت می گیرد ولی اگر این امر در مسیر دینی وقف سرمایه گذاری شود ماندگار و جاودانه خواهد شد .


وی در ادامه با اشاره به نظرات و دیدگاه ها و انتقادهای مطرح شده تصریح کرد: ما آمادگی شنیدن انتقادات دلسوزانه را داریم اما این انتقادها باید همراه با راهکار باشد. 


نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه در ادامه با قدردانی از نکات و نظرات خوبی که در نشست مطرح شد با اشاره به ضرورت بهینه سازی نیروی انسانی گفت: یکی از برنامه های اصلی امسال سازمان اوقاف بهینه سازی و توانمند سازی نیروی انسانی و بهره گیری از نیروی انسانی کارآمد ، مؤمن و متعهد است . همچنین در بخش آموزش امسال سی و سه دوره مرتبط با فعالیت های سازمان برگزار شده است . 


حجت الاسلام محمدی در ادامه یکی از ضرورت های سازمان اوقاف را آگاهی از سرمایه های موجود این سازمان برشمرد و افزود : به همین منظور بانک اطلاعات سازمان اوقاف به عنوان یکی از اولویت های سال جاری به منظور گردآوری اطلاعات موقوفات و بقاع متبرکه تشکیل شده که هم اکنون در 220 شهرستان فعال شده است . 


وی با اشاره به فعالیتهای این سازمان در بخش فرهنگی افزود : سازمان اوقاف و امور خیریه با هدف اجرای نیات واقفان امسال 5 میلیارد تومان برای اقامه مجلس عزای حضرت سیدالشهداء در قالب 7700 جلسه و 6000 جلسه تفسیر قرآن و چاپ بیش از 200 هزار جلد قرآن و نهج البلاغه اقدام کرده است .


نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف در ادامه با اشاره به ضرورت توجه به فرهنگسازی وقف تصریح کرد : امام (ره) و مقام معظم رهبری پس از پیروزی انقلاب اسلامی توجه ویژه ای را به اوقاف و موقوفات نشان دادند اما متأسفانه مدیران کشور توجه چندانی به امر وقف نداشته اند .


حجت الاسلام محمدی در ادامه با اشاره به سیاست اصلی این سازمان در اجرای نیات واقفان و جلب اعتماد هر چه بیشتر مردم تصریح کرد : یکی از سیاست های اصلی این سازمان اجرای نیات واقفان است که برنامه های سال 90 نیز به همین منظور « نیت محور » تنظیم خواهد شد و در واقع اولویت اصلی سازمان اجرای نیات واقفان است .


وی در ادامه به ماندگاری وقف و غیر قابل دخل و تصرف بودن آن اشاره کرد و گفت : هر امر خیری قابل دخل و تصرف است جز وقف چرا که وقف قابل بخشش ، هبه ، خرید و فروش نیست و تا قیام قیامت نیز کسی نمی تواند در آن دخل و تصرف کند .


حجت الاسلام محمدی تصریح کرد : کار خیر شما بسیار ارزشمند است اما اگر وقف می شد با جابجایی دولت ها ، امکان جابجایی و تغییر در آن وجود نداشت .


وی ادامه داد : کارهای ارزشمند شما خیرین وقف انتفاع است اما بیایید همین را هم وقف کنید چرا که دیگر کسی نمی تواند آن را از بین ببرد .


سرپرست سازمان اوقاف افزود : ما و شما رقیب هم نیستیم ، بلکه کمک کار هم هستیم . بیایید در امر خیر و ماندگار وقف به سازمان اوقاف کمک نمائید .


حجت الاسلام محمدی افزود : ملت ایران می تواند با تمسک به قرآن و اهل بیت (ع) ، اوقاف و موقوفات و بقاع نمونه ای برای جهان اسلام و حتی بشریت به ارمغان آورد و چرا که این ملت در بسیاری از عرصه های دیگر برای جهانیان به ویژه ملل مسلمان امروز به الگو تبدیل شده است .


سرپرست سازمان اوقاف در ادامه با اشاره به وجود 8 هزار امامزاده و بقعه متبرکه و امامزاده از اولاد پیامبر و اهل بیت (ع) افزود : متأسفانه هم اکنون تنها از 15 تا 20 درصد ظرفیت این امامزادگان بهره برداری می شود و بقیه بقاع متبرکه ظرفیت و امکان زیارت ندارند . در عین حال سازمان اوقاف هم اکنون در 2000 نقطه و امامزاده با صرف هزینه ای بالغ بر 70 میلیارد تومان بودجه دولتی و مردمی در حال عمران و بهسازی بقاع متبرکه کشور است .


وی تصریح کرد : شما عزیزان همچنان که به امر خیر مدرسه سازی توجه دارید به موضوع مهمی چون آبادی و عمران بقاع متبرکه به سازمان اوقاف توجه نمائید .


وی تصریح کرد : باید به این سمت برویم که امر خیرمان ماندگار شود و موضوعات مورد نیاز روز مثل اشتغال و ازدواج و مسکن جوانان را هم در بر بگیرد .

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز