شورای شهر دزفول به دنبال ایجاد مونوریل تا اندیمشک

۱۳۸۹/۱۱/۱۷ - ۱۶:۱۱:۰۰
کد خبر: ۱۵۲۲۰
شورای شهر دزفول به دنبال ایجاد مونوریل تا اندیمشک
رئیس شورای اسلامی شهر دزفول گفت:در صورت موافقت رئیس ستاد حمل و نقل كشور مسیر دزفول ـ اندیمشك مونوریل می‌شود.

به گزارش سرویس اجتماعی برنا، هوشنگ زلقی با بیان این مطلب اظهار داشت:رایزنی‌های لازم برای انجام این كار با مقامات ذی‌ربط كشوری از جمله سردار رویانیان مسئول ستاد حمل و نقل و متولی اصلی احداث قطارهای شهری صورت گرفته و در صورت موافقت این مسئول، طرح مزبور به‌ زودی وارد مراحل اجرایی می‌شود.

وی افزود:طرح احداث مونوریل در این مسیر چند سالی است كه مطرح بوده و در صورت تحقق، از طرح‌های بسیار مهم و كارگشا محسوب خواهد شد.

این مقام مسئول با اشاره به این موضوع که اخیرا به اتفاق جمعی از مسئولان شهرستان با سردار رویانیان دیدار و دغدغه‌ها را مطرح کرده ایم، تصریح کرد: قرار است مشاور در منطقه حضور یابد و هرچه سریع‌تر نسبت به تهیه طرح توجیهی اقدام کند.

رئیس شورای اسلامی شهر دزفول با بیان اینكه احداث مونوریل دزفول به اندیمشك به اعتبار نسبتا زیادی نیاز دارد، تصریح كرد:تامین هزینه‌های احداث طرح از دو طریق دولتی و یا بخش خصوصی امكان‌پذیر است كه در حال بررسی است.

وی همچنین زمینی یا هوایی بودن مونوریل را از دیگر موضوعات مطرح و مهم عنوان كرد و اظهار داشت:آنچه مسلم است احداث مونوریل به شكل زمینی هزینه‌ای بسیار كمتر و حتی نصف هزینه هوایی در برخواهد داشت.

زلقی به میزان دقیق اعتبار مورد نیاز اشاره‌ای نكرد اما گفت: پیش‌بینی می‌شود احداث مونوریل به شكل هوایی حدود ۱۵۰ میلیارد تومان و به صورت زمینی ۷۰ تا ۸۰ میلیارد تومان هزینه داشته باشد.

این عضو شورای اسلامی شهر دزفول در ادامه به دیگر ویژگی‌های مونوریل دزفول ـ اندیمشك نیز اشاره كرد و گفت:این مونوریل قرار است مركز دو شهر را به طول ۱۲ كیلومتر به هم متصل كند.

وی افزود:همچنین مونوریل دارای چندین ایستگاه بین راهی خواهد بود و از طرفی پیش‌بینی می‌شود كه در بحث گردشگری منطقه نیز با توجه به نمای زیبای آن، موثر باشد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز