۱/رییس سازمان امور جوانان قزوین در مراسم افتتاح دفتر خبرگزاری برناوشبکه شفا

شفا در فرهنگسازی و تسهیل ازدواج پیشگام خواهد بود

۱۳۸۹/۱۱/۱۷ - ۱۵:۴۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۲۷۶
شفا در فرهنگسازی و تسهیل ازدواج پیشگام خواهد بود
رییس سازمان امور جوانان قزوین گفت: شفا در فرهنگسازی، آموزش، تسهیل ازدواج پیشگام خواهد بود تا با کمترین هزینه الزامات مورد نیاز برای ازدواج جوانان فراهم کند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی برنا، احسان مقدم رییس سازمان امور جوانان قزوین در مراسم افتتاح دفتر خبرگزاری برنا و شبکه فعالین ازدواج در این استان اظهار داشت: برخی از افراد معتقدند بزرگ ترین و شاید تنها مشکل جوانان ازدواج است بنابراین تلاش شد تا با راه اندازی شبکه فعالین ازدواج (شفا) و برگزاری جلسات در این رابطه برنامه ریزی ها و هماهنگی های لازم صورت گیرد که بر این اساس راهکارهایی ارائه شد.


مقدم در ادامه افزود: با توجه به کلیت و برنامه ریزی صورت گرفته متوجه شدیم که ایجاد چنین شبکه ای در قزوین لازم و ضروری است، بنابراین زمان را مناسب دیدیم که این شبکه در این ماه افتتاح و بتوانیم با کمک جوانان این مسیر را طی و مشکلات موجود در این زمینه را حل کنیم.

رییس سازمان امور جوانان قزوین با تاکید بر این که در بحث ازدواج دو بخش کیفیت و کمیت مطرح است، تاکید کرد: از لحاظ کیفیت می توان به ازدواج به هنگام، آگاهانه، آسان و پایدار اشاره کرد و دربحث کمیت نیز افزایش محسوس ازدواج در سال و کاهش واقعی طلاق مطرح است.

وی با اشاره به این مطلب که شفا در فرهنگسازی، آموزش، تسهیل ازدواج پیشگام خواهد بود تا با کمترین هزینه ازدواج را برگزار کند، گفت: در این زمینه از خیرین استان نیز استفاده می شود،علاوه بر این تلاش می کنیم تا شرایطی را فراهم کنیم که ازدواج آسان صورت گیرد. به عنوان مثال می توان به کمک برای تامین جهیزیه و برگزاری مراسم ازدواج اشاره کرد.

مقدم در ادامه از مدیران واستانداران و فرمانداران در خواست کرد که در شبکه ازدواج در استان ها و شهرستان ها نمایندگی فعالین ازدواج را ایجاد کنند، همچنین این نمایندگان را در تحقق اهداف خود یاری کنند.

این مسئول ادامه داد: همچنین در بحث مشاوره قبل و بعد از ازدواج در شهرها، استان ها و روستاها تشکل ها برای ارائه این خدمت به جوانان ما را یاری می کنند. علاوه بر این در بخش جهیزیه که قرار است خیرین مسئولیت آن را بپذیرند،هیآت امنایی تشکیل شده است که شامل دو نفر از استادان دانشگاه، دو نفر از روحانیون و دو نفر از خیرین و مسئولان اجرایی است که رییس سازمان امور جوانان نیز در این هیئت امنا حاضر است.

رییس سازمان امور جوانان قزوین افزود: این هیات تلاش می کنند تا تسهیلاتی را فراهم کنند که خدمت رسانی در امر ازدواج جوانان به بهترین نحو صورت گیرد.


وی گفت: به عنوان نمونه تلاش می شود تا با استفاده از مناسب ترین امکانات مانند ماشین عروس، تدارک فیلم برداری، غذا و سایر موارد مورد نیاز برای برپایی چنین مراسمی فضایی فراهم شود که عروس و داماد بتواند این عروسی را بهترین نحوبرگزار کند.


پوشش اخبار جوانان را در روستاها
مقدم همچنین در رابطه با افتتاح دفتر خبرگزاری برنا در این استان خاطر نشان کرد: شبکه برنا در عصر ارتباطات و رسانه ها این توفیق را داشته است تا با پیگیری مدیران خود امتیاز این خبرگزاری را از هیأت دولت و شخص رئیس جمهور اخذ کند تا این خبرگزاری ثبت و راه اندازی شود.

مقدم با اعلام این که رویکرد خبرگزاری برنا اصلاع رسانی در عرصه اخبار و مسائل مربوط به جوانان و پوشش تمامی خبرهای مربوط به این قشر است، ادامه داد: قرار است خبرگزاری برنا همگام با خبرگزاری ها و رسانه ها دیگر درامر رسانی در کنار سایر رسانه ها و با توجه به رسالت خود فعالیت کند.

رییس سازمان امور جوانان قزوین تصریح کرد: مقرر شد تا برای تحقق این امر از جوان و پرتوان سراسر استان و شهرستان در قالب خبرنگار افتخاری استفاده کنیم تا به این وسیله بتوانیم حتی اخبار موجود در روستاها را نیز پوشش دهیم.



وی ادامه داد: برای این منظور از جوانان در تمام عرصه ها دعوت می شود که در علاقه ما را در این امر یاری کنند این در حالی است که تلاش می شود تا امکان آموزش این فن در خبرگزاری برنا برای آنها محیا شود تا خبرنگارانی پرورش یابند که به این عرصه خدمت کنند.

به گفته مقدم تلاش می شود تا در روستاها برنامه هایی برای جوانان به اجرا در آید تا این قشر مغفول نمانده و از پتانسیل آنها در عرصه اطلاع رسانی استفاده بهینه شود تا علاوه بر به کار گیری این افراد در امر خبر رسانی بتوان از مشکلات آنها نیز باخبر شد.

نظر شما