اطلاع‌رسانی لحظه‌ای در مورد تأخیر پروازهای عمره‌گزاران

۱۳۹۲/۱۱/۱۵ - ۱۸:۱۰:۰۷
کد خبر: ۱۶۳۱۳۶
اطلاع‌رسانی لحظه‌ای در مورد تأخیر پروازهای عمره‌گزاران
مدیركل برنامه‌ریزی پذیرش و اعزام سازمان حج و زیارت با اشاره به لغو برخی پروازهای زائران ایرانی، از جایگزینی این پروازها پس از فروردین‌ماه ۹۳ خبر داد.

به گزارش سرویس اجتماعی برنا، حسن سرخوش با اشاره به بارش برف در روزهای اخیر و لغو برخی پروازهای زائران ایرانی به عربستان از روز شنبه، گفت: زائرانی كه از عمره مفرده جا مانده‌اند در مرحله دوم و با جایگزین شدن پروازهای لغو شده، پس از فروردین‌ماه ۹۳ اعزام می‌شوند.

وی با بیان اینكه از فرودگاه‌های رشت و گرگان هر كدام دو پرواز و فرودگاه مشهد نیز دو پرواز تاكنون باطل شده است، افزود: پروازهای نامبرده در صورتی لغو شدند كه بیش از ۴۸ ساعت فرودگاه‌های رشت، ساری، گرگان و مشهد بسته بودند و امكان برقراری پرواز وجود نداشت.

مدیركل برنامه‌ریزی پذیرش و اعزام سازمان حج و زیارت با اشاره به باز شدن فرودگاه مشهد، مشكل نبود هواپیما را عامل لغو پرواز مشهد به مدینه عنوان كرد.

وی درباره پرواز هواپیمای سعودی از جده به مشهد كه به دلیل نامساعد بودن هوا نتوانسته بود در فرودگاه مشهد به زمین بنشیند، نیز گفت: برخی پروازها كه از فرودگاه مدینه و جده عازم مشهد، ساری، رشت و گرگان بودند به سبب بسته شدن این فرودگاه‌ها به فرودگاه مهرآباد منتقل شدند.

وی همچنین با بیان اینكه فرودگاه‌های اصفهان برای ۲۴ ساعت نخست و فرودگاه‌های گلستان، ساری، گرگان و مشهد طی سه روز گذشته به سبب بارش برف بسته بوده است، علت تأخیر در پروازهای فرودگاه اصفهان را بارندگی و مه گرفتگی عنوان كرد.

سرخوش خاطرنشان كرد: پروازهای اصفهان كه قرار بود با هواپیماهای سعودی انجام شود به سبب تأخیر به صورت فوق‌العاده از سوی هواپیمایی ماهان انجام شده است.

وی با بیان اینكه در حال حاضر فرودگاه‌های رشت و ساری بسته است، گفت: پرواز فردای رشت از فرودگاه مهرآباد تهران انجام می‌شود و فرودگاه ساری نیز این وضعیت را دارد و اگر بخواهد امروز پروازی انجام شود، از فرودگاه مهرآباد یا بین‌المللی امام خمینی (ره) خواهد بود.

مدیركل برنامه‌ریزی پذیرش و اعزام سازمان حج و زیارت با تأكید بر اینكه از روز جمعه تاكنون ۴ پرواز باطل شده است، متذكر شد: زائران این دو پرواز پس از فروردین‌ماه ۹۳ اعزام می‌شوند.

وی همچنین با اشاره به مسافرانی كه با تأخیر ۲۴ ساعته عازم سرزمین وحی می‌شوند، اظهار كرد: متأسفانه مدت اقامت زائرانی كه با تأخیر ۲۴ ساعت اعزام شده‌اند، كاهش می‌یابد كه اگر مشكل از طرف شركت هواپیمایی باشد نه بدی آب و هوا، به زائران خسارت پرداخت می‌شود.

سرخوش در پاسخ به این سؤال كه اگر پرواز زائران با تأخیر ۲۴ ساعته روبه‌رو شود و علت آن هم نامساعد بودن آب و هوا باشد، آیا خسارتی بابت كاهش مدت زمان اقامت زائران در مكه و مدینه پرداخت خواهد شد، گفت: مطمئنا سازمان حج و زیارت باید در این زمینه تصمیم بگیرد.

وی در بخش دیگری از توضیحات خود گفت: هر تأخیری در پروازها به صورت لحظه‌ای از سوی دفاتر حج و زیارت استان‌ها به مدیران كاروان‌ها و زائران اطلاع‌رسانی می‌شود، تا حتی‌الامكان زائران را به فرودگاه منتقل نكنند و یا برای اعزام از طریق استان‌های مجاور اقدام شود.

مدیركل برنامه‌ریزی پذیرش و اعزام سازمان حج و زیارت تصریح كرد: اگر قرار بر انجام پروازی باشد و تأخیر پرواز به مدیر كاروان‌ها یا زائران اطلاع‌رسانی نشده باشد، زائران پس از ۶ ساعت تأخیر به یك محل اقامتی یا هتل منتنقل می‌شوند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز