سردار نقدی:

کاهش جمعیت ‏خطر استراتژیکی و راهبردی برای امنیت کشور است

۱۳۹۲/۱۱/۱۵ - ۱۸:۴۹:۲۹
کد خبر: ۱۶۳۱۵۸
کاهش جمعیت ‏خطر استراتژیکی و راهبردی برای امنیت کشور است
رییس سازمان بسیج مستضعفین گفت: کاهش جمعیت خطر ‏استراتژیکی و راهبردی برای امنیت کشور است، بنابراین امیدواریم فعالیت جدی را در این زمینه ‏شاهد باشیم.

به گزارش سرویس اجتماعی برنا به نقل از بسیج جامعه پزشکی، سردار محمدرضا نقدی افزود: بخش پزشکی، در گذشته کاری کرده است که امروز باید ‏آن را جبران کنیم. بسیج باید در این زمینه سینه سپر کند، راه های افزایش جمعیت را در پیش گیرد.

وی در ‏هفتمین مجمع عمومی بسیج جامعه پزشکی که صبح سه شنبه با حضور مسوولان بسیج جامعه پزشکی کشور و وزیر ‏بهداشت برگزار شد، همگرایی و یکپارچگی تمام مجموعه بسیج در عرصه سلامت را ماموریت این مجمع عنوان کرد ‏و گفت: در این مجمع همه باید از برآوردهایی که در خصوص وضعیت سلامت کشور، ارائه می شود به اتفاق نظر برسند و ‏طوری نباشد که هر کسی یک نظر ارائه دهد.

وی ادامه داد: باید فرصت ها موانع و امکانات را ارزیابی کنیم و بر اساس آن اولویت ها، سیاست های اساسی و راه ‏کار های عملیاتی را پیدا کنیم‏.

سردار نقدی به مدیریت سلامت اشاره کرد و گفت: متاسفانه پزشک متخصص به جای اینکه اعمال جراحی انجام دهد در راس ‏مدیریت قرار می گیرد در حالیکه هیچ علمی نسبت به مدیریت ندارد. در واقع باید افراد را مدیریتی تربیت کنیم ‏که وضعیت سلامت را بهبود بخشند و این موضوع باید به صورت یک مطالبه جدی توسط تمام بسیجیان حوزه سلامت ‏مطرح شود.‏

وی با تاکید بر اینکه باید الگوی اسلامی و ایرانی را در حوزه سلامت ترویج دهیم، افزود: قشر پزشکی، در عرصه ‏سازندگی و خدمت رسانی به مردم تلاش بسیاری انجام داده بطوریکه اکنون 70 هزار نفر از پزشکان ‏برای ارائه خدمت به مردم در بسیج جامعه پزشکی اعلام آمادگی کرده اند. از این از این سازمان انتظار داریم که تمام این ‏پزشکان را به کار گیرد‏.

رییس سازمان بسیج مستضعفین، به اولویت های حوزه سلامت اشاره کرد و گفت: خوشبختانه در عرصه پزشکی و ‏درمان به پیشرفت های خوبی دست یافته ایم، بطوریکه متوسط عمر از 57 سال به 74 سال رسیده است. در واقع ‏ملاک اصلی در کشور باید امید به زندگی باشد‏.

وی با تاکید بر اینکه باید پیشگیری و بهداشت جدی گرفته شود، افزود: متاسفانه کل سیستم پزشکی درگیر مساله ‏درمان است. در کل باید 80 درصد به مساله بهداشت و 20 درصد به مساله درمان توجه کنیم. این درحالیست که ‏در وضعیت کنونی کمتر از 10 درصد به بهداشت توجه می شود‏.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز