وزیر نفت تاکید کرد؛

اصلاح سبد سوخت خودروها در تهران

۱۳۹۲/۱۲/۰۷ - ۱۶:۳۵:۳۵
کد خبر: ۱۶۹۷۹۲
اصلاح سبد سوخت خودروها در تهران
وزیر نفت با تاکید بر ضرورت اصلاح سبد سوخت خودروها در تهران گفت: وزارت نفت آمادگی دارد همه هزینه های کاهش مصرف سوخت را به شهرداری پرداخت کند.

زنگنه: شرکت نفت هزینه خرید واگن های مترو با هدف افزایش ظرفیت حمل و نقل مسافران را براساس قرارداد بیع متقابل پرداخت می کند،دولت آمادگی دارد که ناوگان حمل و نقل را نوسازی و یا ناوگان تاکسیرانی کشور را تعویض کند

به گزارش سرویس اجتماعی برنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت نفت، بیژن زنگنه روز گذشته در چهل و هشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به ضرورت اصلاح سبد سوخت خودرو ها در تهران گفت: اولویت با جایگاه های سی ان جی و ال پی جی است.

وی از شهرداری تهران خواست با کمک به اصلاح این سبد تا آخر فروردین 93 طرح های خود را دراین زمینه ارائه دهد.

بیژن زنگنه در چهل و هشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران گفت: بنزین ما نیز اگر چه یورو 4 نیست اما از نظر میزان بنزن و سایر آلاینده‌های اصلی استاندارد یورو 4 را رعایت کرده‌ایم. این بنزین از بنزینی که در آمریکا استفاده می‌شود هم بهتر است، زیرا آمریکا با استانداردهای یورو کار نمی‌کند.

وی افزود:در بحث زلزله و ایمنی شبکه لوله‌کشی گاز طرح بزرگی چند سال پیش توسط ژاپنی‌ها انجام شد که البته تداوم نیافت. با این حال، تهران از نقطه‌ای گذشته است که بگوییم شبکه برق جایگزین گاز شود، زیرا شبکه فعلی برق جوابگوی نیاز تهران نیست، با این حال مدیریت شهری می‌تواند به ساختمان های بلندمرتبه مجوز لوله‌کشی گاز ندهد و فقط تا دم در ساختمان گاز را تحویل بدهد و الزام استفاده از سیستم های سی‌اچ‌پی را جدی بگیرد.

وزیر نفت با بیان اینکه عزم دستگاههای دولتی و رئیس جمهور برای رفع آلودگی جزم شده است، گفت: مجلس شورای اسلامی نیز اختیارهای زیادی برای بهینه سازی و کاهش آلودگی هوا به دولت داده است؛ ضمن آنکه شورای شهر تهران می تواند در زمینه اصلاح ناوگان حمل ونقل عمومی در تهران کمک موثری کند.

زنگنه یکی از دلایل اصلی آلودگی هوای تهران و کلانشهرها را میزان کیفیت سوخت و خودروها اعلام و تصریح کرد: دولت در زمینه آلودگی هوای تهران و شهرهای بزرگ حساس شده است. این وضعیت قابل تداوم نیست و باید تغییرات جدی انجام شود.

وزیر نفت با بیان اینکه وضعیت جایگاه های عرضه بنزین در کشور نامطلوب است، گفت: باید بدون کاهش استانداردهای ایمنی جایگاه های تک تلمبه ای برای توزیع سوخت ایجاد شود.

وی افزود: راه اندازی 200 تا 250 جایگاه تک تلمبه ای کاهش آلایندگی ناشی از سوخت را در بردارد.

وزیر نفت با بیان اینکه از سال 93 بنزین تولیدی واحد پتروشیمی توزیع نمی شود، افزود: باید بنزین وارد شود و قرار نیست بنزینی از پتروشیمی ها گرفته و توزیع شود.

زنگنه تاکید کرد: در زمینه سوخت وظیفه خود را در شهرهای تهران، کرج و دیگر شهرهای بزرگ انجام می دهیم.

وی اظهار کرد: شرکت نفت هزینه خرید واگن های مترو با هدف افزایش ظرفیت حمل و نقل مسافران را براساس قرارداد بیع متقابل پرداخت می کند.

وزیر نفت همچنین با اشاره به مقررات ناظر بر ساخت و ساز در شهر تهران با توجه به کاهش مصرف انرژی گفت: این مقررات باید جدی گرفته شود؛ چرا که بسیاری از مشکلات در زمینه مصرف انرژی برطرف می شود.

وی افزود: مصرف انرژی در کشور و شهر تهران بسیار بالا است و با توجه به مقررات ناظر بر ساخت و ساز مصرف کاهش می یابد.

زنگنه با اشاره به سیستم های نوین تولید برق در ساختمان گفت: این سیستم ها تا 80 درصد مصرف انرژی را کاهش می دهد و آمادگی داریم بخشی از سرمایه گذاری را در این زمینه تامین کنیم.

وزیر نفت تاکید کرد: دولت آمادگی دارد که ناوگان حمل و نقل را نوسازی و یا ناوگان تاکسیرانی کشور را تعویض کند.

وی افزود: وزارت نفت تمام تلاش خود را برای کاهش مصرف سوخت در حمل و نقل عمومی تهران و نوسازی ناوگان حمل ونقل عمومی بکار می گیرد.

زنگنه با بیان اینکه با توجه به جابجایی سه میلیون مسافر در روز و توان افزایش این تعداد به هفت میلیون مسافر گفت: وزارت نفت حاضر است تمام هزینه های کاهش مصرف سوخت را به شهرداری پرداخت کند.

وی در ادامه با بیان اینکه موتورسیکلت ها از آلاینده کننده های هوای تهران هستند، افزود: وزارت نفت واردات و ساخت موتور سیکلت برقی برای کاهش آلایندگی ها را در دستور کار قرار می دهد و با توجه به مصوبه های مجلس شورای اسلامی و آمادگی دولت، این وزارتخانه آمادگی هر گونه همکاری را در این زمینه دارد.

وزیر نفت با بیان اینکه مترو با حداکثر توان، مسافران را جابجا می کند، گفت: هیچ محدودیتی برای بازپرداخت تعهدها وجود ندارد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز