ردپای بهار/۱۳

تشکیل ستادهای نظارت بر تولید، توزیع و عرضه فراورده های خام دامی در ایام نوروز

۱۳۹۲/۱۲/۱۴ - ۱۵:۲۰:۵۶
کد خبر: ۱۷۱۷۲۷
تشکیل ستادهای نظارت بر تولید، توزیع و عرضه فراورده های خام دامی در ایام نوروز
رئیس سازمان دامپزشکی کشور از تشکیل ستادهای نظارت بر تولید، توزیع و عرضه فراورده های خام دامی در ایام نوروز خبر داد.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور، از تشکیل ستادهای ویژه تشدید کنترل و نظارت بهداشتی بر تولید، توزیع و عرضه فراورده های خام دامی در ایام نوروز خبر داد و گفت: در این راستا هماهنگی برون بخشی با استانداری ها، فرمانداری ها، شهرداری ها و سازمانهای جهاد کشاورزی استان ها نیز انجام خواهد شد.

به گزارش سرویس اجتماعی برنا به نقل از مرکز روابط عمومی واطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، مهدی خلج گفت: به منظور حفظ سلامت مصرف کنندگان ستادهای ویژه ای در استان ها و شهرستان های کشور با بهره گیری از تمام امکانات و تجهیزات در تحقق برنامه ها و اقدامات نظارتی سازمان دامپزشکی کشور تشکیل می شود.

وی تصریح کرد: همچنین در صورت نیاز برای اجرای بهینه طرح تشدید نظارت بر عملکرد مراکز تولید، توزیع و عرضه فراورده های دامی از کار گروه سلامت و امنیت غذایی استان ها، مرکز بهداشت استان ها و واحدهای تابعه، تعزیرات حکومتی نیز استفاده می شود.

خلج گفت: برگزاری جلسات توجیهی برای مسئولان و مدیران استانی و شهرستانی و بازرسان فعال در طرح و همچنین هماهنگی با ستاد نوروزی برای توزیع بروشورهای بهداشتی در معبرهای ورودی و خروجی شهرها را از دیگر اقدامات سازمان دامپزشکی برای ایام نوروز برشمرد.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: سازماندهی اکیپ های ثابت و سیار کنترل نظارت بهداشتی در استان ها و شبکه های تابعه و تجهیز آنها به امکانات مورد نیاز مانند لباس فرم متحد الشکل، خودروهای ویژه بازرسی در تمام ایام نوروز از ساعت 8 تا 20 شب در دو شیفت انجام خواهد شد.

وی اضافه کرد: همچنین اقدامات لازم برای اخذ مجوز از راهنمایی و رانندگی برای تعیین مکان های مناسب برای استقرار اکیپ های سیار و ثابت در دست اجراست که با توجه به نتایج اجرای طرح در سنوات گذشته از قبل شناسایی، تعیین و جهت استقرار آنها در میادین شهر انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: در ایام نوروز برقراری کشیک در اداره کل شبکه های دامپزشکی تمام شهرستان ها جهت صدور مجوز بهداشتی، قرنطینه ای، حمل فراورده ای دامی و انجام آزمایش های لازم الزامی است.

خلج تاکید کرد: در این ایام نوروز مراکز توزیع و عرضه فرآورده های دامی، رستوران ها، هتل ها، چلوکبابی ها و سایر اماکن که از فرآورده های خام دامی برای طبخ غذا استفاده می کنند، با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان دامپزشکی کشور تحت نظارت قرار می گیرند.

وی افزود: همچنین طی ایام نوروز، خودروهای ویژه حمل فرآورده های خام دامی، کشتارگاه های دام و طیور، سردخانه های نگهداری فراورده های خام دامی کارگاه های فرآوری و بسته بندی فرآورده های خام دامی نیز تحت کنترل سازمان دامپزشکی کشور هستند.

خلج با بیان این که، در این ایام از فعالیت های خودروهایی که مبادرت به عرضه فرآورده های خام دامی در جاده ها و معابر عمومی می کنند، نیز جلوگیری خواهد شد اظهار داشت: در ایام نوروز برای تدوام خدمات کشتارگاه های دام و طیور نیز برنامه ریزی شده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز