استان قزوین پایلوت طرح‌های‌ کاهش آلایندگی هوا در نیروگاه‌ها شد

۱۳۹۳/۰۱/۳۰ - ۲۱:۱۶:۲۸
کد خبر: ۱۸۰۹۶۷
استان قزوین پایلوت طرح‌های‌ کاهش آلایندگی هوا در نیروگاه‌ها شد
مدیرکل دفتر هوا و اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست کشور به همراه مدیرکل و معاونین اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین از نیروگاه شهید رجایی قزوین بازدید کرد.

به گزارش سرویس اجتماعی برنا، دکتر صدرالدین علیپور - مدیرکل محیط زیست استان قزوین در این بازدید اظهار داشت: در این طرح که برای اولین بار با همکاری دفتر هوا و اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست و اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین در نیروگاه شهید رجایی اجرا می‌شود، گوگردزدایی با استفاده از سیستم‌های استفاده کننده از آهک و کاهش ناکس (NOx) از طریق بسترهای کاتالیستی در جهت رفع آلایندگی انجام می‌شود.

وی افزود: طرح کاهش آلایندگی هوا در نیروگاه‌های بزرگ از نیروگاه برق شهید رجایی قزوین آغاز شده و سپس در تمامی نیروگاه‌های کشور اجرا خواهد شد.

علیپور تصریح کرد: سیاست‌های کلی سازمان محیط زیست در راستای کنترل آلاینده‌ها و به حداقل رساندن اثرات آن است و می خواهد همگام با مباحث توسعه برنامه‌ریزی‌هایی در جهت کاهش آلودگی هوا به طور هدفمند انجام دهد.

به گفته وی این برنامه‌ریزی‌ها باید در تمامی واحدهای خدماتی، صنعتی و کشاورزی صورت گرفته و موضوع کاهش آلایندگی در هر عرصه‌ای رعایت شود.

مدیرکل محیط زیست استان قزوین عنوان کرد: نیروگاه شهید رجایی برنامه مدیریتی خود را در حوزه‌های کاهش آلودگی هوا، مدیریت پسماند، مدیریت فاضلاب و بازچرخانی آب و بکارگیری سیستم‌های آنلاین به محیط زیست استان ارایه کند. 

دکتر یوسف رشیدی - مدیر کل دفتر هوا و اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست نیز در جریان این بازدید اظهار کرد: موضوع آلاینده‌ها و سولفورزدایی در نیروگاه‌های کشور مورد اهمیت بوده و باید در راستای کاهش این موارد قدم‌های مثبت و اساسی برداشته شود.

وی تاکید کرد: در صنایع بزرگ یکسری راهکارهای مدیرتی همچون صرف یک در هزار فروش و عوارض زیست‌محیطی برای رفع یا کنترل آلاینده‌ها و بکارگیری سیستم‌های کنترلی و اجرای مدیریت زیست‌محیطی پیش‌بینی شده است.

رشیدی با اشاره به نگاه و توجه ویژه دولت یازدهم به مباحث محیط زیستی خاطرنشان کرد: دولت جلسات متعددی در زمینه مباحث زیست‌محیطی برگزار کرده و در اولین جلسه هیات دولت موضوع دریاچه ارومیه در دستورکار قرار گرفت که نشان از اهمیت موضوع در دولت یازدهم دارد.

وی تصریح کرد: استانداردهای آلاینده هوا تغییر یافته و سختگیرانه‌تر شده است که هدف اول آن بکارگیری این استانداردها در صنایع بزرگ است.

به گفته رشدی استفاده از فیلتر در خودروهای حمل و نقل سنگین از جمله کامیون از دیگر مواردی است که از نظر ضوابط اجباری شده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز