وزیر کشور در ژنو عنوان کرد:

عزم جمهوری اسلامی ایران حل پایدار مشکلات پناهجویان افغانی است

۱۳۹۳/۰۳/۲۷ - ۱۶:۱۶:۰۸
کد خبر: ۱۹۶۱۷۱
عزم جمهوری اسلامی ایران حل پایدار مشکلات پناهجویان افغانی است
رحمانی فضلی گفت: ایران، شرایط برابر برای پناهجویان برای تحصیلات تکمیلی و کسب مهارت‌های حرفه ای فراهم کرده است.

وزیر کشور با بیان اینکه مجامع بین‌المللی باید اقدامات و تسهیلات لازم را برای بازگشت داوطلبانه مهاجران و پناهندگان به میهن خود فراهم کنند، بر عزم جمهوری اسلامی ایران برای حل پایدار مشکلات پناهجویان افغان تأکید کرد.

به گزارش سرویس شهری خبرگزاری برنا، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور، رحمانی فضلی در سخنانی در نشست کمیساریای عالی امور پناهندگان در مقر این سازمان در ژنو درباره راهبرد حل مسائل پناهندگان افغان گفت: جمهوری اسلامی ایران نه تنها برای تامین نیازهای اولیه مهاجران افغان تلاش کرده، بلکه شرایط برابر برای پناهجویان برای تحصیلات تکمیلی و کسب مهارت‌های حرفه ای فراهم کرده است.

وی مشارکت جهانی را برای ساماندهی پناهندگان و آوارگان، ضروری دانست و افزود: اولویت باید در بازگشت پایدار پناهندگان افغان به کشورشان باشد و به موازات پیگیری این راهبرد، با مشارکت جامعه ملل، برای حل مسائل مربوط به آوارگان، تمام تلاش خود را می کنیم.

وزیر کشور اظهار داشت: اقدامات بشردوستانه جمهوری اسلامی ایران و حمایت از پناهندگان و آوارگان خارجی مقیم ایران در نوع خود و در مقایسه با دیگر کشورهای جهان بی نظیر است.

رحمانی فضلی تصریح کرد: مجامع بین المللی و از جمله کمیساریای عالی پناهندگان باید اقدامات و تسهیلات لازم را برای بازگشت داوطلبانه مهاجران و پناهندگان به میهن خود فراهم کنند.

وی حمایت از بازگشت داوطلبانه پناهندگان و همکاری و مشارکت همه اعضای جامعه بین‌المللی را در بهبود شرایط و ایجاد و تقویت زیرساخت‌های مناسب در کشور افغانستان، برای سرعت‌بخشیدن به روند بازگشت و ایفای تعهدات جامعه جهانی در قبال افغانستان را از جمله اقدامات مورد نیاز برای بازگشت مهاجران به کشورشان برشمرد.

در این نشست علاوه بر کمیسر عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان، تعدادی از سفرای دیگر کشورها ضمن تشکر و قدردانی از مساعدت های ایران به بیان نظرها و دیدگاه‌های خود پرداختند.

جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از کشورهای بزرگ پناهنده‌پذیر و عضو فعال کنوانسیون 1951 ژنو تاکنون، تنگاتنگ، با کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان همکاری کرده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز