رییس کل دادگستری استان تهران:

قضات بیشترین وابستگی را با ولایت و جایگاه رفیع آن دارند

۱۳۹۳/۰۳/۲۷ - ۲۱:۴۸:۲۴
کد خبر: ۱۹۶۲۷۳
قضات بیشترین وابستگی را با ولایت و جایگاه رفیع آن دارند
غلامحسین اسماعیلی گفت: باید تلاش کنیم تا همه‌ رفتارها و حرکات ما به گونه‌ای باشد که در زمره صالحان محسوب شویم.

رییس کل دادگستری استان تهران گفت: باید تلاش کنیم تا همه‌ رفتارها و حرکات ما به گونه‌ای باشد که در زمره صالحان محسوب شویم.

به گزارش سرویس شهری خبرگزاری برنا، غلامحسین اسماعیلی ضمن تبریک خجسته زادروز حضرت مهدی (عج) اظهار کرد: خداوند را شاکریم که توفیق عنایت فرمود تا رجب را درک کرده و شعبان را به نیمه آن برسانیم.

وی در ادامه با استناد به برخی از آیات قرآن کریم افزود: اینکه قرآن می‌فرماید زمین از آن بندگان صالح خداوند خواهد بود گفت: مفسرین با تکیه بر روایات وارده تصریح کرده‌اند که مراد از صالحان، امام زمان (عج) و اصحاب و یاران آن حضرت است.

اسماعیلی خطاب به بسیجیان حاضر اعلام کرد: ما به یاد امام زمان (عج) که عدالت گستر واقعی جهان هستی است در اینجا جمع شده‌ایم و باید بدانیم آنچه را که خداوند به حضرت داود عنایت کرده بود که همانا صدور حکم عادلانه می‌باشد امروز در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به ما به عنوان کارگزاران دستگاه قضایی سپرده شده است و ما از بین همه انبیاء با حضرت داوود (ع) سنخیت پیدا کرده‌ایم و نکته‌ مهم دیگر آنکه در قرآن کریم علاوه بر این که موضوع حکم و عدالت به حضرت داوود نسبت داده شده، مقوله مهم مهدویت نیز در زبور آن پیامبر بزرگ مورد تصریح قرار گرفته است.

وی ادامه داد: مساله مهدویت نقطه مشترک همه کتب الهی است و آن موضوع علاوه بر زیور داود در دیگر کتب آسمانی نیز آمده است و خداوند متعال از ابتدای خلقت وعده ظهور منجی را به بشریت داده است. ما نیز در مقام اثبات منتظر واقعی حضرت بودن، باید تلاش کنیم تا همه رفتار و حرکات ما به گونه‌ای باشد که در زمره‌ صالحان محسوب شویم، بدین معنی که هم اعمالمان صالح باشد و هم دیگران را به صلح و صلاح دعوت کنیم و هم در برابر ناهنجاری‌های جامعه حساس باشیم.

رییس کل دادگستری استان تهران در خاتمه افزود: حضرت مهدی (عج) در زمان ظهور جهت تحقق عدالت قطعا نیاز به کارگزاران خواهد داشت و امید است که همه ما در رکاب آن حضرت به عنوان خدمتگزار بتوانیم انجام وظیفه کنیم و خدای ناکرده مطرود از طرف ایشان نباشیم. قضات بیشترین وابستگی را با ولایت و جایگاه رفیع آن دارند چون ماذون هستند و در چهارچوب این اذن مجاز به امر قضاوت می‌باشند. ملاک ما آن اذلی است که ریاست محترم قوه قضاییه از ناحیه ولی امر مسلمین به قضات داده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز