همسایه آزاری به سبک سازمان شیلات، چرت تابستانی شهرداری منطقه ۶؛

شیلات: اعتبار بدهند،چلیرها را تعویض می‌کنیم/شهرداری: ۲۴ ساعت دیگر پاسخ می‌دهیم

۱۳۹۳/۰۴/۲۲ - ۱۵:۵۹:۳۱
کد خبر: ۲۰۳۱۶۸
شیلات: اعتبار بدهند،چلیرها را تعویض می‌کنیم/شهرداری: ۲۴ ساعت دیگر پاسخ می‌دهیم
سال هاست که ساکنین خیابان فاطمی غربی، سیندخت جنوبی و خانه های اطراف سازمان شیلات با این مشکل دست و پنجه نرم می کنند.

اینکه صدها خانوار مجاور آسایش زندگی شان سلب شده هیچ اهمیتی ندارد و آقای رییس و کارکنان اداره شیلات همچنان پایشان را در یک کفش کرده اند که باید از ساعت اولیه آغاز کار زیر خنکای سیستم های تهویه به صندلی شان تکیه بزنند!

سیستم های فرسوده غیرقانونی

سال هاست که ساکنین خیابان فاطمی غربی، سیندخت جنوبی و خانه های اطراف سازمان شیلات با این مشکل دست و پنجه نرم می کنند و فصل گرما و روشن شدن سیستم های فرسوده و غیر استاندارد خنک کننده که بصورت غیر قانونی در حیاط سازمان شیلات تعبیه شده اند، تبدیل به سوهان اعصاب زن و مرد، کودک و پیر و جوانی شده است که گناهشان همسایگی با مردم آزاری چون سازمان شیلات است!

خودخواهی مسئولان شیلات

آلودگی صوتی ناشی از سیستم های خنک کننده سازمان شیلات در طول بیست و چهار ساعت شبانه روز آسایش و آرامش صدها خانوار ساکن در اطراف این سازمان را سلب کرده و متاسفانه اعتراض هر روزه و حتی شکایت قانونی همسایگان نیز راه به جایی نبرده است. همسایگانی که به خاطر خودخواهی مسئولان و کارکنان شرکت شیلات و البته بی توجهی مسئولان شهرداری منطقه 6 تهران، در طول بیست و چهار ساعت شبانه روز در فضایی کاملا پر سروصدا و نا آرام برای پایان فصل گرما لحظه شماری می کنند.

آلودگی صوتی شیلاتی

مسئولان سازمان شیلات با این ادعا که کارکنان از اولین دقایق حضور صبحگاهی در اداره نیاز به خنکای سیستم های خنک کننده دارند، حتی از خاموش کردن دستگاه های تهویه بعد از ساعات پایان کار اداری نیز سر باز می زنند تا سوهان روح و اعصاب همسایگان بصورت 24 ساعته همراهی شان کند! به گفته ساکنین خیابان سیندخت جنوبی و فاطمی غربی که از آلودگی صوتی ناشی از سیستم های خنک کننده سازمان شیلات کلافه شده اند، مقامات مسئول سازمان شیلات علیرغم اطلاع از تعبیه غیر قانونی دستگاه ها در حیاط مجموعه و صدای عذاب آور ناشی از آن، کوچکترین قدمی در راستای رفع این مشکل بر نمی دارند و حتی در مقام پاسخگویی نیز بر نمی آیند.

آقای رییس هنوز وقت خالی پیدا نکرده اند

نکته جالب توجه اینکه علیرغم درخواست چندیدن باره نمایندگان همسایه ها برای دیدار با صالحی رییس سازمان شیلات نتیجه ای در بر نداشته و با وجود گذشت دو ماه از فصل تابستان هنوز وقت خالی برای ملاقات و بیان مشکلات هنوز خالی نشده است! در سوی مقابل شهرداری منطقه 6 تهران نیز کوچکترین قدمی برای رفع این مشکل و برخورد با تخلف صورت گرفته بر نداشته و بر نمی دارد. ساکنین منطقه و همسایگان سازمان شیلات چندین بار اقدام به تهیه طومار و تنظیم شکایت کرده اند که متاسفانه هیچ ترتیب اثری از سوی شهرداری منطقه 6 به آن داده نشده و به نظر هم قرار نیست ترتیب اثر داده شود و چرت تابستانی آقایان پاره شود و همچنان باید برای پایان تابستان لحظه شماری کنیم!

منتظر جوابیه هستیم

پیرو گزارش های مردمی و شکایات اهالی کوچه سیندخت جنوبی خیابان فاطمی غربی در تماسی که با روابط عمومی شهرداری منطقه 6 تهران داشتند، از بی نتیجه بودن شکایت های پیاپی ساکنین محل به این سازمان گله می کردند. رئیس دفتر روابط عمومی شهرداری منطقه 6 در جواب تمام این گلایه ها گفت: سخنان شما را شنیدیم و از مشکلات شهروندان اطلاع یافتیم. مشکلات را نیز مشاهده کرده ایم. در حال حاضر مدیر روابط عمومی این منطقه برای انجام کاری در دفتر حاضر نیستند. مطمئن باشید ظرف 24 ساعت آینده جوابیه شهرداری منطقه 6 در این خصوص توسط روابط عمومی مجموعه برایتان ارسال خواهد شد.

و ما مانده ایم و بیست و چهار ساعتی که باید بگذرد تا به جواب شهرداری برسیم.

شیلات:منتظر اعتبارات هستیم

یکی از کارکنان شیلات که خواست نامش فاش نشود، در پاسخ به سئوال خبرنگار سرویس اجتماعی برنا ضمن قبول تلویحی این مسئله افزود: ساختمان کنونی سازمان شیلات ایران ساختمانی قدیمی با قدمت بیش از 12 سال است. از همان روز اولی که ما به این ساختمان آمدیم، این سیستم های سرمایشی اینجا بوده و مشغول به کار است. ما خودمان برای همین مسئله شیشه های نزدیک به سیستم را دو جداره کرده ایم. منکر وجود سر و صدای این سیستم ها نیستیم و از این رو گاهی اوقات شرمنده همسایگان سازمان شیلات ایران نیز می شویم. اما اگر بخواهیم این سیستم ها را تغییر دهیم، هزینه ای بالغ بر 300 میلیون تومان خرج روی دست ما می گذارد. شما خودتان می دانید که در بخش دولتی محدودیت منابع وجود دارد و بودجه ها کم است. ما دو سه سالی هست که در نظر داریم این سیستم های سرمایشی را از حیاط ساختمان به طبقه های پنجم ، ششم یا بالایی ساختمان انتقال دهیم اما متاسفانه محدودیت بودجه به ما چنین اجازه ای نداده است. دستگاه ها اینجا بوده است و از زمان ساخت این ساختمان چنین سیستم هایی برای این ساختمان در نظر گرفته شده و از اختیارات سازمان شیلات در آن زمان خارج بوده است.

چیلرهای ما تراکمی نیست

وی ادامه می دهد: نوع چیلرهایی که اینجا وجود دارد، چیلرهای جذبی است و چیلرهای جذبی نوع کارشان بدین گونه است که باید 24 ساعته روشن باشند تا بازدهی خوبی داشته باشند. اما در چیلرهای تراکمی شما می توانی آنها را صبح روشن کنی و بعدازظهر خاموش کنی اما اینجا چیلر تراکمی ندارد و ما برای استفاده بهینه چیلرهای جذبی موجود ناچاریم آنها را 24 ساعته روشن کنیم. اما به دلیل رفاه حال همسایگان، ما این چیلرها را از چهارشنبه ساعت 2 عصر تا شنبه صبح خاموش می کنیم.

این منبع آگاه در پایان می گوید: ما در این خصوص تصمیماتی گرفته ایم اما برای انجام تغییرات در سیستم سرمایشی نیازمند اعتباری بالغ بر 300 میلیون تومان هستیم که هر وقت از سوی دولت این اعتبار به ما داده شد این کار را انجام خواهیم داد.

سرویس اجتماعی خبرگزاری برنا در روزهای آتی این موضوع را مجدداً تا حصول نتیجه پیگیری خواهد کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز