معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران اعلام کرد:

فرهنگ‌سازی و هوشمندسازی دو اولویت اصلی مدیریت ترافیک تهران

۱۳۹۳/۰۸/۰۸ - ۱۳:۴۰:۳۳
کد خبر: ۲۳۳۴۸۸
فرهنگ‌سازی و هوشمندسازی دو اولویت اصلی مدیریت ترافیک تهران
معاون حمل و نقل و ترافیك شهرداری تهران، ایجاد نظم و انضباط ترافیكی در شهر را نیازمند اجرای كامل قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی دانست.

به گزارش سرویس اجتماعی برنا،مهندس سید جعفر تشكری هاشمی افزود: «فرهنگ‌سازی» در حوزه ترافیك و «هوشمندسازی» در این حوزه، دو اولویت اصلی مدیریت شهری در زمینه ترافیك است كه هر دو موضوع در دستور كار این معاونت قرار دارند و به صورت جدی دنبال می‌شوند.

وی با اشاره به این كه آگاهی‌بخشی و اطلاع‌رسانی، اصلی‌ترین زیرساخت «فرهنگ‌سازی» و فیبر نوری، مهم‌ترین زیرساخت «هوشمندسازی» در زمینه ترافیك است، اظهار كرد: در حوزه «فرهنگ‌سازی»، موضوع برقراری نظم و انضباط ترافیكی در شهر كه احترام به قوانین و مقررات و رعایت حقوق دیگران از جمله آثار مثبت آن محسوب می‌شوند، مورد توجه قرار می‌گیرد.
 
تشكری هاشمی با بیان این كه در حوزه «هوشمندسازی» نیز تجهیز شبكه معابر به امكانات كنترل هوشمند مورد توجه قرار خواهد گرفت، تصریح كرد: كنترل محدوده طرح ترافیك و محدوده طرح زوج و فرد، تخلف عبور از چراغ قرمز و تخلف سرعت غیر مجاز در بزرگراه‌ها از جمله موضوعاتی هستند كه در این حوزه به صورت ویژه به آن‌ها پرداخته خواهد شد.

وی با اشاره به این كه اداره كلان‌شهری همچون تهران در قرن بیست و یكم با استفاده از روش‌های سنتی امكان‌پذیر نیست، اظهار كرد: باید از تكنولوژی‌ روز دنیا در اداره شهر بهره‌ بگیریم و از این رو، علاوه بر «فرهنگ‌سازی» اصولی در حوزه ترافیك، «هوشمندسازی» سریع در این حوزه را نیز در دستور كار قرار داده‌ایم.
 
تشكری هاشمی با بیان این كه از اول آبان با وقوع پدیده وارونگی گرما (اینورژن)،آلودگی هوای تهران تشدید می‌شود، تصریح كرد: اجرای طرح‌های مقطعی همچون ممنوعیت ورود خودروها به محدوده‌ای از شهر بر اساس زوج و فرد بودن پلاك به عنوان اقدامی برای كاهش آلاینده‌های هوا در کلان شهر تهران، شاخص مناسبی نبوده و پاسخ‌گوی مدیریت آلودگی هوا نیست.
 

معاون شهردار تهران در پایان با تأكید بر این كه به منظور مدیریت آلودگی هوا باید تا جای ممكن از اجرای طرح‌های مقطعی، غیر علمی و نا كارآمد اجتناب می‌كنیم، خاطرنشان كرد: به جای جلوگیری از تردد خودروها بر اساس پلاك زوج یا فرد، باید از حركت خودروهایی كه بالاترین آلایندگی را تولید می¬كنند، ممانعت كنیم و مبنای تردد خودروها به جای آخرین رقم پلاك‌ آن‌ها، می¬بایست شدت آلودگی¬ای باشد كه از اگزوز آن‌ها متصاعد می‌شود.

نظر شما