رئیس سازمان بهزیستی کشور خبر داد؛

جمعیت سالمندی ایران تا ۲۰۵۰ به ۳۰ میلیون نفر می رسد

۱۳۹۳/۰۸/۲۸ - ۱۴:۳۷:۵۵
کد خبر: ۲۳۸۵۱۶
جمعیت سالمندی ایران تا ۲۰۵۰ به ۳۰ میلیون نفر می رسد
رئیس سازمان بهزیستی کشور در حاشیه سفر به استان یزد در خصوص جمعیت سالمندی ۳۰ میلیون نفری ایران در سال ۲۰۵۰ گوشزد کرد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور در حاشیه سفر به استان یزد ضمن دیدار با امام جمعه و نماینده ولی فقیه از مراکز تحقیقاتی ژنتیک میبد و سالمندی اردکان بازدید کرد و در خصوص جمعیت سالمندی ۳۰ میلیون نفری ایران در سال ۲۰۵۰ گوشزد کرد.

به گزارش گروه شهر و شهروند خبرگزاری برنا و به نقل از روابط عمومی سازمان بهزیستی کشور، همایون هاشمی رئیس سازمان بهزیستی کشور در سومین همایش رؤسای فناوری اطلاعات، ارتباطات و تحول اداری در استان یزد با بیان اینکه 4 میلیون و 800 هزار نفر تحت پوشش بهزیستی هستند، گفت: 7 میلیون نفر نیز از خدمات پیشگیرانه و آگاه‌سازی این سازمان بهره‌مند می‌شوند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور ارائه خدمات اجتماعی و توانبخشی این سازمان را منحصر به فرد برشمرد و افزود: ایران در حال حاضر ۷۰ میلیون نفر جمعیت دارد که تا سال ۲۰۵۰، بیش از ۳۰ میلیون نفر از این تعداد سالمند خواهند بود که این یک زنگ خطراست.

وی با بیان اینکه معلولیت‌های اکتسابی در کشور روز به روز در حال توسعه است، گفت: سازمان بهزیستی کشور در راستای کاهش این آسیب اقدامات مفیدی را انجام داده است.

هاشمی با اشاره به اینکه تحول اداری موجب رونق و بهره‌وری در یک سازمان می‌شود، تصریح کرد: منابع انسانی به عنوان بالاترین و ارزشمندترین ثروت یک دستگاه بشمار می‌رود؛ لذا باید چابک و اثربخش باشند و براساس اولویت‌های اصلی بهزیستی همچون آینده‌نگری و برنامه‌محوری کمک‌رسان باشند.

در ادامه این مراسم جلیل عفتی مدیرکل بهزیستی استان یزد با بیان اینکه خدمات و فعالیت‌های بهزیستی گسترده است، گفت: اکنون برای خدمت‌دهی نیازمند تحول و تغییر ابزارهای نوین می‌باشیم.

مدیرکل بهزیستی استان یزد، ادامه داد: اگر سازمان نتواند خدمات خود را به روز کند، قطعاً از نیازهای جامعه عقب می‌ماند و نمی‌تواند نقش اجتماعی خود را به خوبی در جامعه ایفا کند.

وی از نیروی انسانی و مردم به عنوان دو سرمایه بزرگ در جامعه یاد کرد و یادآور شد: هم‌اکنون در بهزیستی استان یزد 500 نفر به جامعه هدف خود خدمات ارائه می‌دهند.
یادآوری می‌شود، این همایش با حضور محمدعلی طالبی معاون سیاسی امنیتی، اجتماعی استانداری یزد، سید مصطفی کرباسی رئیس مرکز فناوری اطلاعات، ارتباطات و تحول اداری بهزیستی کشور و جمعی از مدیران استانی برگزار شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز