در گفت‌وگو با برنا اعلام شد

ابلاغ مصوبه راه‌اندازی موزه زنان به شهرداری پس از بررسی فرمانداری

۱۳۹۰/۰۱/۲۰ - ۱۸:۰۳:۰۰
کد خبر: ۳۳۹۶۹
ابلاغ مصوبه راه‌اندازی موزه زنان به شهرداری پس از بررسی فرمانداری
مصوبه راه اندازی موزه زنان به فرمانداری ارسال شده است و پس از ارسال فرمانداری به شورای شهر، آن را در اختیار شهرداری به منظور جانمایی و راه اندازی ابلاغ می کنیم.

معصومه آباد، عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی برنا، با بیان این مطلب گفت: مصوبه راه اندازی موزه زنان در تهران یکی از مهمترین مصوبات شورای شهر تهران در سال گذشته بود که خوشبختانه در ماه های پایانی سال گذشته به تصویب اعضا رسید. 

عضو کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران درباره زمان راه اندازی این موزه افزود: پس از تصویب مصوبه، این مصوبه به فرمانداری ارسال می شد که ابتدا فرمانداری اعتراضاتی به آن داشت و البته اعضای شورا اعتراض فرمانداری را وارد ندانسته و قرار است به زودی این مصوبه به شهرداری برای اجرا ابلاغ شود.


آباد در خصوص مکان این موزه توضیح داد: این کار به عهده شهرداری است و اعضای شورای به شهرداری شش ماه برای جانمایی و فرصت های مطالعاتی وقت می دهد.


به گفته این عضو شورای شهر تهران راه اندازی موزه زنان با توجه به نقش تاریخی و انقلابی زنان در طول تاریخ بسیار مهم است و قرار است در این موزه اقدامات زنان در طول تاریخ قبل از اسلام و بعد از اسلام و ارزش های دینی و فرهنگی اجتماعی زنان در معرض دید عموم گذاشته شود.


آباد ادامه داد :در تمام موزه ها ردپایی از حضور زنان مانند جواهرات، لباس ظروف و ... وجود دارد و ما درصدد هستیم در این موزه نقش زنان را در طول تاریخ ایران که حتی براساس اسناد موجود پادشاه زن نیز در ایران وجود داشته نشان دهیم. ضمن آنکه این موزه به دنیا نشان می دهد که در روزگاری که زنان جایگاهی در دنیا نداشته اند، ایران با تمدن اصیلش جایگاه اجتماعی زن را تا صدر پادشاهی ارتقا داده است.


نظر شما