رشد ۱۰ درصدی طرح نوسازی بافت پیرامونی حرم رضوی

۱۳۹۰/۰۱/۲۰ - ۱۶:۲۵:۰۰
کد خبر: ۳۴۲۲۹
رشد ۱۰ درصدی طرح نوسازی بافت پیرامونی حرم رضوی
پیش‏بینی می‏شود كه درسال 90 براساس برنامه‏ریزی‏های صورت گرفته10درصد به پیشرفت فیزیكی طرح نوسازی بافت اطراف حرم امام رضا(ع) افزوده شود.

به گزارش سرویس اجتماعی برنا، سیدمحمد میرشفیعی سخنگوی سازمان مجری طرح نوسازی و بهسازی بافت پیرامون حرم مطهر امام رضا(ع) گفت: با بیان این مطلب گفت: درصورت افزایش میزان رشد و تخصیص اعتبار و منابع كافی به طور قطع این طرح در زمان تعیین شده یعنی سال 97 به اتمام می‏رسد،

وی با بیان اینکه تاكنون طرح نوسازی و بهسازی بافت پیرامون حرم مطهر 40درصد پیشرفت فیزیكی داشته است، افزود:بگونه ای برنامه‏ریزی شده كه بتوان بیشتر پروژه‏های خدماتی و عمومی را در این طرح اجرا كرد و همچنین پروژه‏های نیمه‏تمام پیرامون حرم مطهر را به اتمام رساند.
میر شفیعی گفت: منابع مورد‌نیاز برای بهسازی و نوسازی بافت پیرامون اطراف حرم ۹۰هزارمیلیارد ریال است که از این رقم 40هزار میلیارد ریال به بخش آزاد‌سازی مسیر و ارائه خدمات تخصیص می‌یابد و حدود 30هزار میلیارد ریال از طریق جذب سرمایه‌گذاری و دیگر منابع که در اختیار سازمان مجری طرح کسب شده است.

وی با بیان اینکه طرح بهسازی اطراف حرم رضوی در وسعت ۳۰۰هکتار در حال انجام است، افزود: بهسازی در 40 درصد از ۳۰۰هکتار بافت فرسوده موجود اطراف حرم حضرت ‌رضا(ع) اجرایی شده است.

سخنگوی سازمان با اشاره به اینکه وسعت پیرامون حرم مطهر حضرت ‌رضا(ع) ۳۶۰هکتار است که از این میزان ۶۰هکتار فضای حرم مطهر و بقیه بافت فرسوده است، خاطرنشان کرد: ۵۵درصد واحدهای مسکونی و تجاری اطراف حرم کمتر از یکصد متر وسعت دارند که سبب ریزدانه بودن بافت اطراف حرم شده و کوچه‌ها به صورت مویرگی و از سطح خیابان پایین‌تر است.

به گفته میر شفیعی ساختمان‌های موجود در اطراف حرم مطهر بسیار فرسوده است و با زلزله‌ای کمتر از پنج ریشتر تخریب می‌شوند در عین اینکه خدمت‌رسانی به شهروندان در این مناطق با مشکلات بسیاری روبه‌رو است.

نظر شما