در گفت‌وگو با برنا عنوان شد

احیای تالاب انزلی به۹۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

۱۳۹۰/۰۵/۱۲ - ۱۵:۴۵:۵۱
کد خبر: ۶۸۰۰۷
احیای تالاب انزلی به۹۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد
مشاور معاون محیط طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: برای احیای تالاب انزلی نیاز به اختصاص 90 میلیارد تومان بودجه است.

مسعود باقرزاده کریمی در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی برنا ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: آلودگی تالاب انزلی از جنبه های مختلف مطرح است که از منظر آلودگی در وضعیت بحرانی قرار دارد و از جنبه تنوع زیستی بسیاری از گونه های زیستی موجود در تالاب در معرض خطر قرار گرفته اند که علت عمده این خطر وجود آلایندگی در این تالاب است. 

وی درباره مشکلات عمده ایت تالاب افزود: انباشته شدن رسوب و آلودگی مهمترین خطری است که این تالاب را تهدید می کند که تخلیه زباله و فاضلاب باعث به وجود آمدن این شرایط در تالاب انزلی است. 

مشاور معاون محیط طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست در ادامه با اشاره به اختصاص 2/7 میلیارد تومان در سال 90 برای احیای تالاب انزلی خاطرنشان کرد: امسال این مبلغ اعتبار برای تشکیل سدهای رسوب گیر، لایه روبی تالاب، انجام مطالعات در زمینه آبزیان و نیز عملیات پاکسازی این تالاب از سوی دولت اختصاص یافته است. 

باقرزاده کریمی با اشاره به این مطلب که احیای کامل تالاب انزلی در یک برنامه 5 ساله محقق می شود تصریح کرد: پروژه مشترکی که امسال با توجه به اعتبار اختصاص یافته از سه ماه گذشته عملیاتی شده است به مدت 16 ماه به طول می انجامد که در این مرحله لایه روبی این تالاب به اجرا درخواهد آمد.

باقرزاده کریمی در پایان گفت: کل پروژه احیای تالاب انزلی نیاز به اختصاص 90 میلیارد تومان خواهد داشت که از سوی سازمان مدیریت تالاب ها به تصویب رسیده است و امسال 2/7 میلیارد آن اختصاص یافته است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز