معاون سابق مرکز زنان ریاست‌جمهوری در گفت‌و‌گو با برنا خواستار شد؛

ارائه خدمات حمایتی به کارفرمایانی که کارمند زن در اختیار دارند

۱۳۹۲/۰۸/۰۱ - ۱۳:۳۹:۴۶
کد خبر: ۱۴۵۴۴۵
ارائه خدمات حمایتی به کارفرمایانی که کارمند زن در اختیار دارند
هدایتی در واکنش به اظهارات معاون رئیس‌جمهور در امور زنان درباره افزایش مرخصی زایمان مادران، گفت: می‌توان درکنار کارمندان زن، تسهیلاتی برای کارفرمایان آن‌ها درنظر گرفت.

پروین هدایتی معاون سابق مرکز امور زنان ریاست جمهوری در گفت‌و‌گو با خبرنگار اجتماعی برنا، درباره افزایش مرخصی زنان از 6 به 9 ماه در دوران بارداری اظهار کرد: افزایش مرخصی زایمان زنان در راستای بحث افزایش جمعیت در دولت گذشته مطرح شده است.

وی با اشاره به این مطلب که بسیاری از زنان ما در جامعه نقش‌های مختلفی را ایفا می‌کنند، گفت: وظیفه دولت هااست که با ارائه تسهیلات به زنان، آن ها را در ایفای نقش کمک کنند تا بتوانند نقش آفرینی خوبی در جامعه یا خانه داشته باشند.

معاون سابق مرکز امور زنان ادامه داد: دولت وظیفه دارد بسته های حمایتی را برای زنان کارمند در نظر بگیرد تا آن ها بتوانند چند نقش را به خوبی در جامعه ایفا کنند. این بسته ها عناوین مختلفی دارد که افزایش مرخصی زنان، دورکاری و تقلیل ساعت کاری بانوان از جمله این موارد است.

هدایتی ادامه داد: بسته‌های حمایتی از زنان این فرصت را به آن ها می دهد تا به طور مثال بحران پیش رو مانند دوران بارداری را طی کنند، و پس از آن با سلامت به محل کار خود بازگردند.

معاون سابق مرکز امور زنان در پاسخ به این سوال که اخیرا معاون زنان ریاست جمهوری اعلام کرد که افزایش مرخصی زنان در دراز مدت به نفع آن ها نیست و تبعاتی را به همراه خواهد داشت، گفت: ما در جلسات بررسی افزایش مرخصی زنان به همین موارد هم رسیدیم اما برای ما اجرای آن مهم تر از اجرا نکردنش است. 

وی ادامه داد: برای این گونه اظهارات راه حل‌هایی وجود دارد؛ به طور مثال می‌توان برای کارفرمایانی که کارمند زن دارند با ارائه مزایایی چون؛ ارائه وام، حق بیمه پایین و دادن تخفیف، ارائه تسهیلات بانکی با سود پایین می توان عدم النفع کارفرمایان را جبران کرد.

هدایتی در ادامه تصریح کرد: موارد ذکر شده نیاز به کار کارشناسی دارد تا بتوانیم نگرانی‌های مطرح شده در خصوص افزایش مرخصی زنان از 6 ماه به 9 ماه را رفع کرد.



نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز