با هدف برنامه ریزی در راستای دستیابی بیشتر زنان به توسعه:

نشست های منطقه ای معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده آغاز می شود

۱۳۹۳/۰۷/۰۸ - ۱۵:۵۷:۰۵
کد خبر: ۲۲۵۶۵۶
نشست های منطقه ای معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده آغاز می شود
اولین نشست منطقه ای معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده در دهه سوم مهرماه در مشهد مقدس برگزار می شود.

با هدف برنامه ریزی عملیاتی جهت بهبود وضعیت زنان استان های خراسان شمالی، رضوی، جنوبی و استان سیستان و بلوچستان، اولین نشست منطقه ای معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده در دهه سوم مهرماه در مشهد مقدس برگزار می شود.

به گزارش سرویس دختران و زنان خبرگزاری برنا، معاون برنامه ریزی و هماهنگی معاونت امور زنان و خانواده در این باره گفت: برای برنامه ریزی در جهت بهبود وضعیت زنان استان های شرقی کشور، شاخص های آماری منطقه یاد شده مورد بررسی قرار گرفت و برنامه هایی در راستای بهبود وضعیت زنان پیشنهاد شد که این برنامه ها با کمک دستگاه های اجرایی و استانداری ها، نهایی می شود.

اطهره نژادی افزود: معاونت امور زنان و خانواده در راستای عملیاتی شدن برنامه های مورد نظر، از همکاری دستگاه های اجرایی و سازمانهای مردم نهاد استفاده می کند.

وی یادآور شد: برخی از مسائل زنان در 4 استان شرقی کشور مشترک هستند و برخی موارد اولویت های برنامه ریزی بر اساس ضرورت های استانی متفاوت خواهد بود که ما امیدواریم با دقت بتوانیم در انتخاب برنامه ها عمل کرده و پایداری برنامه ها را نیز در نظر داشته باشیم.

معاون برنامه ریزی معاونت امور زنان در بخش دیگری از سخنانش به تلاش های انجام گرفته در جهت تثبیت ساختار امور زنان در دستگاه های اجرایی کشور اشاره کرد و گفت: بر اساس مذاکرات متعددی که با مسئولان معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهور داشته ایم، مخالفتی با وجود ساختار امور زنان در دستگاه ها وجود ندارد، ولی بر اساس وظایف سازمانی و اختیارات مدیریتی نمی توان رئیس دستگاه را به انجام این کار مکلف کرد.

نژادی تصریح کرد: رؤسای دستگاه ها می توانند با توجه به وظیفه سازمانی و میزان زنان مخاطب دستگاه تحت مدیریت خود، از طریق اصلاح ساختار درون سازمانی، ساختار مناسبی را برای امور زنان پیشنهاد دهند که در این باره معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهور نیز همکاری لازم را اعمال می کند.

وی همچنین درباره توجه به زنان در فرآیند تدوین لایحه برنامه ششم و تهیه اسناد برنامه گفت: متاسفانه در ساختار پیشنهادی، به طور خاص از زنان یاد نشده و تنها در شورای برنامه ریزی فرهنگ و هنر، ورزش و جوانان و خانواده رد پایی از توجه به این موضوع به چشم می خورد.

نژادی اظهار امیدواری کرد که با توجه بیشتر و همکاری بیشتر مسئولان نظام برنامه ریزی با معاونت امور زنان و خانواده، زمینه توجه ویژه به مسائل زنان در برنامه ریزی برنامه ششم توسعه کشور که می تواند به عنوان بعدی از ابعاد توسعه متوازن در نظر گرفته شود، مهیا شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز