دبیر ستاد ازدواج سازمان بهزیستی به برنا خبر داد

پرداخت کمک هزینه ازدواج به جوانان معلول و مددجو

۱۳۹۰/۰۱/۱۹ - ۱۳:۱۳:۰۰
کد خبر: ۳۳۶۱۴
پرداخت کمک هزینه ازدواج به جوانان معلول و مددجو
دبیر ستاد ازدواج و جهیزیه سازمان بهزیستی گفت : کمک هزینه ازدواج به زوج های جوانی که در بانک اطلاعات این سازمان ثبت نام کرده باشند، پرداخت می‌شود.

رضا کردی دبیر ستاد ازدواج و امور جهیزیه سازمان بهزیستی در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی برناضمن بیان این مطلب افزود : این ستاد با هدف ترغیب و تشویق جوانان معلول و مددجو به ازدواج در دو زمینه برگزاری دوره های آموزش مهارت های زندگی و تامین جهیزیه فعالیت می کند.


کردی اظهار داشت: ازدواج جوانان مددجو از مهم ترین مباحث بعد از اشتغال است، از این رو مقرر شد تا تدابیر ویژه ای برای ازدواج آسان این افراد در بهزیستی در نظر گرفته شود.

وی همچنین در ادامه تصریح کرد : کمک هزینه ازدواج به افرادی که در بانک اطلاعات سازمان ثبت نام کرده باشند و کلاس های آموزش مهارت های زندگی را گذرانده باشند، پرداخت می شود.

دبیر ستاد ازدواج و جهیزیه بهزیستی از مؤسسات تحکیم بنیان خانواده نیز به عنوان یکی از برنامه های سازمان برای گسترش فرهنگ ازدواج آسان یاد کرد و افزود : این موسسات با هدف ترویج فرهنگ ازدواج آسان و آگاهانه و همسریابی مناسب برای معلولان و مددجویان جوان تأسیس شده است.

وی تصریح کرد : راه اندازی موسسات تحکیم بنیان خانواده با هدف هدایت و تسهیل امر ازدواج در بین جوانان جامعه هدف سازمان بهزیستی و حمایت و تقویت مراكز دولتی صورت گرفته است.

وی در خاتمه گفت: برای تسهیل در ازدواج دختران و پسران مددجو، کمک هزینه ازدواج به مبلغ یک میلیون تومان به صورت بلاعوض و رایگان به معلولان و مددجویان جوان پرداخت می شود.

نظر شما