با زوج های آسمانی/۱۴

مهریه سنت پیامبر است نه ضامن خوشبختی/ در کنار همسرم به آرامش رسیدم

۱۳۹۰/۰۸/۱۲ - ۱۴:۰۲:۲۰
کد خبر: ۸۵۲۰۴
مهریه سنت پیامبر است نه ضامن خوشبختی/ در کنار همسرم به آرامش رسیدم
مهریه سنت پیامبر است، اما نه به این صورت که بشود در بروز اختلاف در زندگی مشترک از آن به عنوان اهرمی برای فشار به مرد استفاده کرد که در آخر به یک زندگی اجباری برسیم.

به گزارش خبرنگار اجتماعی برنا، در میان آنهایی که مهریه‌های گران و کذایی را برای با هم بودن انتخاب می‌کنند، کسانی هستند که آسمانی ازدواج می‌کنند و با 14 سکه یا کمتر از آن به خانه بخت می روند. برنا در گزارش‌هایی به زندگی این زوج ها و نگاهشان به زندگی می پردازد...

مریم چهار سال است که زندگی مشترک خود را با 1361شاخه گل مریم و سفر به هفت شهر عشق شروع کرده، وی درباره انتخاب مهریه اش به این صورت می گوید: دلم نمی خواست با نگاه مادی وارد زندگی مشترک شوم و با تمام مشکلاتی که وجود داشت، فقط سفر به هفت شهر عشق که شامل مکه، مدینه، کربلا، نجف، کاظمین، سوریه و مشهد است را به عنوان مهریه تعیین کردم.

وی ادامه داد: همسرم به دلیل علاقه ای که به من داشت و به خاطر اقدامی که کرده بودم، به میزان سال تولدم و شاخه گل هایی هم اسم خودم "مریم" به مهریه ام اضافه کرد.

این زن جوان با اشاره به مخالفت شدید خانواده اش نسبت به این اقدام گفت: در این امر با مخالفت شدید خانواده ام رو به رو شدم، اما با بیان دلایل مختلف و با اصرارهای زیاد توانستم آن ها را راضی کنم.

وی ادامه داد: مهریه سنت پیامبر است، اما نه به این صورت که بشود در بروز اختلاف در زندگی مشترک از آن به عنوان اهرمی برای فشار به مرد استفاده کرد که در آخر به یک زندگی اجباری برسیم. 

مریم با بیان اینکه من و همسرم تمام دارایی مان را با هم قسمت می کنیم، افزود: از خوبی های مهریه کم می شود به جلب اعتماد همسرم، ایجاد علاقه و آرامش بیشتر در زندگی مشترکمان اشاره کنم.

این زن جوان در پایان گفت: شاید بتوان مهریه را به عنوان پشتوانه زن بعد از جدایی دانست که اغلب شاهد این هستیم که این امر نیز اتفاق نمی افتد، اما هرگز مهریه را نمی توان به عنوان ضامن خوشبختی، سلامت روان و زندگی از دست رفته زن دانست.

نظر شما